KTÜ İLE MKE ARASINDA SAVUNMA SANAYİİ İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANDI

Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) ile Makine ve Kimya Endüstrisi Anonim Şirketi (MKE) arasında savunma sanayii ve mühendislik alanında yenilikçi çözümler geliştirilmesi amacıyla iş birliği protokolü imzalandı.

İstanbul’da düzenlenen TEKNOFEST 2025 kapsamında MKE standında gerçekleştirilen törende protokol, KTÜ Rektörü Prof. Dr. Hamdullah Çuvalcı ile MKE Genel Müdürü İlhami Keleş tarafından imzalandı. Törene, MKE İnsan Kaynakları Direktörü Bilal Ramazanoğlu ve KTÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ömer Faruk Ursavaş da katıldı.

Üç yıl süreyle geçerli olacak protokol, malzeme teknolojileri, su altı ve su üstü sistemleri, roket ve roket yakıt teknolojileri, insansız kara araçları ve drone sistemleri gibi alanlarda ortak araştırmaları kapsıyor. Ayrıca yüksek lisans ve doktora programları, danışmanlık faaliyetleri, laboratuvarların ortak kullanımı, aday mühendislik programları ve öğrencilere staj imkânları da iş birliği çerçevesinde hayata geçirilecek.

KTÜ Rektörü Prof. Dr. Hamdullah Çuvalcı, törende yaptığı konuşmada protokolün sadece üniversite-sanayi iş birliği değil, aynı zamanda Türkiye’nin savunma sanayii vizyonuna katkı sağlayacak stratejik bir adım olduğunu söyledi. Çuvalcı, “Bu iş birliği; roket teknolojilerinden insansız sistemlere kadar pek çok kritik alanda ortak projelere zemin hazırlayacak. Öğrencilerimiz için staj, aday mühendislik ve lisansüstü çalışmalarla yeni ufuklar açacaktır. Karadeniz Teknik Üniversitesi olarak ‘Milli Teknoloji Hamlesi’ne katkı sağlamaktan gurur duyuyoruz.” dedi.

MKE Genel Müdürü İlhami Keleş de ortak projelerin, MKE’nin üretim ve Ar-Ge kapasitesiyle birleşerek ülkeye önemli kazanımlar sağlayacağını ifade etti. Keleş, “Bu iş birliğinin hem kurumlarımız hem de ülkemiz için hayırlı olmasını temenni ediyorum.” diye konuştu.