KAYA: 1 AKRABAMIN İŞE BAŞLADIĞI TESPİT EDİLSİN, TÜM TRABZON'DAN ÖZÜR DİLEYECEĞİM
Trabzon Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, bugün saat 12.30’da Ortahisar Belediyesi toplantı salonunda gündemle ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
Başkan Kaya, göreve geliş süreci hakkında şunları söyledi: "31 Mart'tan sonra Trabzon halkı böyle takdir etti ve göreve geldik. Trabzon'un her kesiminden, her görüşten ziyaretler gerçekleştirildi, inanılmaz ilgi akını oldu. Herkese teşekkür ediyorum. Bizi toplumun her kesimi destek verdi. Her kesime layık olarak belediye başkanı seçildik. Biz partizanlık yapmaya değil, hizmet yapmaya geldik. Daha işin başındayız. 3.5 aylık bir zaman dilimini geride bıraktık. Bu süreçte yaptıklarımıza ilişkin bilgi vermek istiyorum.
"TASARRUF TEDBİRLERİ VE YÖNETİM"
Bulduğumuz tablo, umduğumuz tablo değildi. Tasarrufları yapabilmek adına meclis toplantısında rakamlarıyla nasıl bir tablo bulduğumuzu söyledik. Bu görevler kolay değil, zordur ama bir o kadar da onurlu ve şerefli bir görevdir. Bize düşen görev, şehrin emini olmak adına çalışmaktır. Biz de bu hassasiyetle görev yapmaya çalışıyoruz.
“2 ASGARİ ÜCRET ALAN VARDI 1’E İNDİRDİK”
Yönetim kurulunda olan arkadaşlar 2 asgari ücret tutarında maaş alıyordu, bunu 1'e indirdik. Şirket yönetiminde maaşlarda indirime gittik. Gereksiz kiraları iptal ettik. Yakıt maliyetlerini düşürdük. Derdimiz, gayretimiz bize verilen güvene layık olabilmektir. Bu doğrultuda bugüne kadar uyguladığımız tasarruf tedbirleriyle bu duruşu sergiledik.
"KAYIT DIŞI YAPILAR VAR”
Belediyemizi doğru yönetebilmek adına verilere doğru ölçmeyi önemsedik. Verileri doğru ölçemezseniz yönetemezsiniz mantığında tüm envanteri kayıt altına aldık. 16,423 bina kayıt dışı, 5 bin küsur parsel arsa tespit edildi. Ortada doğru ölçebileceğimiz verilerin olmadığını gördük. Akıllı kent uygulamaları kayıt altına almaya özen gösterdik. 5 katlı evi olan adamdan biz arsa vergisi almışız. Ben de bir ekip kurduk, şu anda bu çalışmalar yapılıyor. Ortahisar ilçesindeki kayıt dışı arsalar ve binalar sayesinde yıllık gelir artışımız yaklaşık 816 milyon lira olacak. Bu çözüme yönelik adımlar attık. 2-3 haftalık süreçte kayıt dışıları kayıt altına almaya başlayacağız.
"KENT LOKANTASI CUMA GÜNÜ AÇILACAK”
Kent lokantasında dün son gözlemleri yaptık. Oranın imalatı ve yapım aşaması uzun sürdü. Ama kent lokantası sadece oradaki binadan ibaret değil. 10 yıllık belediye mensubu yemek yemiyordu. Personele yemek yiyeceği ortam hazırladık. Cuma günü cuma namazından sonra Trabzon’a hizmet edeceğiz. Perşembe günü burada da personelin yemek olayını çözmüş olacağız.
SADECE 1 KİŞİYİ İŞTEN ÇIKARDIK
70 AK Partiliyi buradan atmışsınız dediler. Bizim işten çıkardığımız çalışan sayısı 1 kişidir. 12. aydan 3 aya ise alınanlarla ilgili tasarrufta bulundu, ise alınanlar oldu, onları da işten çıkarmadık. Sağda solda bilinçli, bilinçsiz 79 kişiyi işten attı cümlesi yanlıştır.
ELEMAN ALIMI YAPACAĞIZ
Belediyemizde personel fazlası vardır. Bu durumu da ben demiyorum, buradaki birikimli müdürler diyor. Yaz mevsimindeyiz, ilgili müdürler temizlik işleri aksamalar oluyor, bize personel lazım dedi. Biz de 500 kişilik bir fazlalık olduğunu biliyorduk, onlardan temizlik işlerine görevli olmasını istedik ama çeşitli bahaneler gördük. Kabul etmediler temizlik işlerine, ekopark seyir terası gibi alanlarda eleman alımı gerçekleştireceğiz.
"SAĞLIKÇILAR PARKI VE İYİLEŞTİRMELER"
Sağlıkçılar Parkı'nda iyi bir işletmeciyle anlaşmak istedik. İş başa düştü, sağlıkçılar parkına geliyorum. Bir gün eşimle birlikte sağlıkçılar parkına gittik. Düzensizlik olduğunu gördüm. Eşim de kardeşi Nurdan Hanım’ı, yani baldızımı rica etti, eşimin kardeşi geldi, sigorta yapılmadı, işe giriş yapılmadı. Yapılması gerektiğini listeledi. Bilgisini birikimini aktardı. Her şeyi kayıt altına aldırdım. Bütün bu düzenlemelerle birlikte Nurdan Hanım’ın işe girişi yapılmadı. Sonra bir öneri geldi, 1 günlük işe girişi yapıldı. 1 Temmuz itibariyle 1 günlük işe giriş çıkışı vardır, herhangi bir bedel de almadı. 4 bin küsur olan ciro 16 bin liraya çıktı. Oradaki personel de Nurdan Hanım’ın tecrübesinden yararlandı. Ben Nurdan Hanım’a teşekkür ediyorum. Kendisine teşekkür ediyorum.
AKRABA İDDİALARINA YANIT
Ortahisar Belediye Başkanı olduktan sonra 1 tane akrabamın işe başladığını tespit edilsin, ben tüm Trabzon’dan özür dileyeceğim. İpe sapa gelmez iddialar var. Başkan olduktan sonra 1 tane akrabam işe başlamamıştır."