HİSOĞLU: "YENİ SAĞLIK RAPORU YÖNETMELİĞİ VATANDAŞA KOLAYLIK SAĞLAYACAK"
AK Parti Ortahisar İlçe Başkanı Dr. Seyit Hisoğlu, Sağlık Bakanlığı tarafından yayımlanan yeni Sağlık Raporları Yönetmeliği'nin sağlık hizmetlerinde dijitalleşmeyi hızlandıracağını ve vatandaşların işlemlerini kolaylaştıracağını söyledi.
AK Parti Ortahisar İlçe Başkanı Dr. Seyit Hisoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, yeni Sağlık Raporları Yönetmeliği ile sağlık hizmetlerinde önemli kolaylıklar sağlanacağını belirtti.
Yeni düzenleme kapsamında ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşlarında “Rapor Başvuru Merkezi” oluşturulacağını ifade eden Hisoğlu, sağlık kurulu raporlarına ilişkin başvuru, takip ve sonuçlandırma işlemlerinin tek merkezden yürütüleceğini kaydetti.
Engelli sporcuların lisans işlemlerinin kolaylaştırıldığını belirten Hisoğlu, mevcut engelli sağlık kurulu raporlarının ek rapora ihtiyaç duyulmaksızın kullanılabilecek olmasının önemli bir avantaj olduğunu vurguladı.
Hisoğlu, “Vatandaşımızı önceleyen bu düzenleme ile süreçler çok daha pratik hale gelmiştir” ifadelerini kullanarak, belirli istisnalar dışında sağlık raporlarının üç hekim imzasıyla düzenlenebileceğini, mühür ve başhekim onayı zorunluluğunun kaldırılmasıyla işlemlerin daha hızlı tamamlanacağını belirtti.
Dijital dönüşüm uygulamalarına da değinen Hisoğlu, sağlık raporu başvurularının artık e-Nabız üzerinden yapılabileceğini ve yazılı dilekçe uygulamasının sona erdiğini ifade etti.
Hisoğlu, “Sağlık hizmetlerinde kaliteyi yükselten bu reformlar, kamu hizmetlerinde dijitalleşmenin güçlü bir örneği olarak öne çıkmaktadır” değerlendirmesinde bulundu.