HİSOĞLU'NDAN ORTAHİSAR BELEDİYESİ'NE MALİ YÖNETİM ELEŞTİRİSİ
AK Parti Ortahisar İlçe Başkanı Dr. Seyit Hisoğlu, Ortahisar Belediyesi’nin mali yapısı, emlak vergisi artışları ve şehir hastanelerinin geleceğine ilişkin açıklamalarda bulundu. Hisoğlu, “Ortahisar halkı sizden hizmet bekliyor” dedi.
AK Parti Ortahisar İlçe Başkanı Dr. Seyit Hisoğlu, gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Ortahisar Belediyesi’nin mali yapısıyla ilgili eleştirilerde bulunan Hisoğlu, belediye yönetiminin kamuoyuna farklı borç rakamları açıkladığını öne sürdü.
“GERÇEK BORÇ RAKAMI AÇIKLANMALI”
Ortahisar Belediyesi’nin mali durumuna ilişkin açıklamalarda bulunan Hisoğlu, belediye yetkililerinin farklı rakamlar ifade ettiğini belirterek, kamuoyunun net şekilde bilgilendirilmesi gerektiğini söyledi.
Hisoğlu, “Bir yetkili ‘500 milyon lira civarında’, bir başka yetkili ‘900 milyon lira civarında’, bir diğeri ise ‘1 milyar 600 milyon lira civarında’ borç olduğunu ifade etti. Gerçek borcun ne olduğunu kamuoyuna açıklamanızı istiyoruz” ifadelerini kullandı.
Mevcut mali tablonun sürdürülebilir olmadığını savunan Hisoğlu, “Bu tablo devam ederse ilerleyen süreçte maaşların dahi ödenemediği bir belediye yapısıyla karşı karşıya kalınabilir” dedi.
EMLAK VERGİSİ ARTIŞLARINI ELEŞTİRDİ
Emlak vergilerindeki artışlarla ilgili de değerlendirmelerde bulunan Hisoğlu, zam oranlarının vatandaş üzerinde yük oluşturduğunu savundu.
Vergi artış oranlarının komisyon tarafından belirlendiğini ancak nihai kararın belediyeye ait olduğunu ifade eden Hisoğlu, “Çevre belediyelerde artış oranları daha düşük seviyelerde kalırken, Ortahisar Belediyesi’nin yüzde 300’e varan artışlara gitmesi vatandaşın yükünü artırmıştır” diye konuştu.
ŞEHİR HASTANESİ VE KAMU ARAZİLERİ DEĞERLENDİRMESİ
Trabzon Şehir Hastanesi’nin tamamlanmasıyla birlikte mevcut hastanelerin geleceğine ilişkin de açıklama yapan Hisoğlu, kamu arazilerinin atıl bırakılmaması gerektiğini söyledi.
Şehir hastanesi yatırımının önemli olduğunu belirten Hisoğlu, “Bu yatırım için Cumhurbaşkanımıza teşekkür ediyoruz. Kamuya ait alanların yeniden vatandaşın hizmetine sunulacak şekilde değerlendirilmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.
Fatih Devlet Hastanesi’nin yerine daha modern bir hastane yapılacağını kaydeden Hisoğlu, Kanuni Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin Kaşüstü yerleşkesinde hizmet vermeye devam edeceğini belirtti.
“BORÇ YÜKÜ DAHA DA ARTTI”
TOKİ borçlarına ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Hisoğlu, önceki dönemde planlanan bazı devir işlemlerinin tamamlanmadığını öne sürdü.
Hisoğlu, “Borçların kapatılması için planlanan süreç işletilmediği için faiz yükü artmış ve belediyenin mali yapısı daha da zorlaşmıştır” dedi.
“ORTAHİSAR HALKI HİZMET BEKLİYOR”
Açıklamalarının sonunda hizmet vurgusu yapan Hisoğlu, “Bizim önceliğimiz Ortahisar’a hizmet edilmesidir. Ortahisar halkı belediyeden hizmet bekliyor” ifadelerini kullandı.