ESKİ TİP SÜRÜCÜ BELGELERİ 31 EKİM 2025'TEN SONRA GEÇERSİZ OLACAK

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, eski tip sürücü belgelerinin yenilenmesi için son tarihin 31 Ekim 2025 olduğunu, bu sürenin uzatılmayacağını bildirdi.

Yerlikaya, yaptığı açıklamada, belirtilen tarihten sonra eski tip ehliyetlerin geçerliliğini yitireceğini belirterek, “Vatandaşlarımız eski tip sürücü belgelerini yenilemek isterse indirimli harç, değerli kâğıt ve hizmet bedelinden yararlanamayacak” ifadesini kullandı.

Başvurularda azalma yaşandı
Bakan Yerlikaya, temmuz ayında 1 milyon 424 bin 516 kişinin ehliyetini değiştirmek için başvuru yaptığını, günlük ortalama işlem sayısının 64 bin 750 olduğunu aktardı.

Uzatma kararının ardından başvurularda düşüş görüldüğünü ifade eden Yerlikaya, ağustosta 96 bin 134 (günlük ortalama 4 bin 577), eylülde ise 60 bin 703 (günlük ortalama 2 bin 890) başvuru alındığını belirtti.

2 milyondan fazla kişi eski tip ehliyet kullanıyor
Yerlikaya, halen 2 milyon 33 bin 472 vatandaşın eski tip ehliyetle araç kullandığını vurgulayarak, “Lütfen nüfus müdürlüklerimizden randevunuzu alarak ehliyetlerinizi yenileyin” çağrısında bulundu.