EKONOMİK ZARAR DA BÜYÜK OLDU!

ELENİNCE 250 MİLYON LİRA KAYIP YAŞADI

Trabzonspor’un, UEFA Avrupa Liginde Avusturya’nın Rapit Wien takımına 0-1 ve 0-2’lik skorlarla elenmesi kulübün yaşadığı moral değer çöküşünün yanı sıra prestij ve ekonomik açıdan da önemli kayıpların yaşanmasına neden oldu. Bordo-Mavililerin bu turu geçmesi halinde kasasına 400 bin Euro koyacak ve Play-Off’tan çıkması durumunda da 750 bin Euro’nun sahibi olacaktı. Bunun yanında gruplara kalınmasıyla kasaya direk 3 milyon 630 bin Euro girecek, buradaki her galibiyette kazanç 630 bin Euro, beraberlik halinde de ise 210 bin Euro gelir elde edilecekti. Takımın grubu lider bitirmesi durumunda da 1 milyon 100 bin Euro, ikincilik halindeyse 550 bin Euro kazanılacaktı. UEFA Avrupa Liginin üst aşamalarında da kasanın dolması kesindi. Ne yazık ki Abdullah Avcı yönetimindeki takım tam bir hezimet yaşayarak bu lige veda etmiş oldu.

YİNE DE 150 MİLYAN KAZANMAK MÜMKÜN!

Artık UEFA Konferans Liginde Play-Off’tan mücadeleye başlayacak olan Bordo-Mavililerin yine hezimet yaşamaması gerektiğinin ve bununda ekonomik kaybının büyük olacağının altı çiziliyor. Çünkü bu ligde Play-Off’tan çıkmanın primi 750 bin Euro olarak belirlendi. Gruplara giriş ise 2 milyon 940 bin Euro’nun kasada olması anlamı taşıyor. Burada da galibiyet 500 bin Euro, beraberlik ise 166 bin Euro olarak kasaya girecek. UEFA Konferans Ligi grubundan lider çıkmanın ödülü 650 bin Euro, ikinci çıkmanın ise 325 bin Euro olarak hesaplandı. Tüm bunlara naklen yayınlar ve reklam gelirlerinin yanında birçok yan gelir de eklendiğinde kasaya yine de en az 150 milyon liranın girmesi söz konusu olacak. Bunun için de Abdullah Avcı yönetimindeki takımın UEFA Konferans Liginde yoluna devam etmesi isteniyor.