EĞİTİMDE EŞİTLİK İŞTE BÖYLE OLMALI

TORPİL, KAYIRMA, İLTİMAS YOK

2025-2026 Eğitim Öğretim Dönemi törenlerle başlarken Ortahisar ilçesindeki Boztepe Osman Altıntaş Ortaokulunda öğrenciler sorumlu öğretmenleri ile sınıflarını kendileri seçti. Okul bahçesinde İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan törende velilerle öğrencileri okul müdürü Gamzegül Engin karşıladı. Konuşmaların ardından Engin ve yardımcıları bahçede sıraya giren tüm sınıflardan birer temsilciyi kura için okul girişine kurulan masaya çağırdı. Müdür yardımcıları ile öğretmenlerin de hazır bulunduğu törende kura çekimini bizzat öğrenciler yaptı ve gençler yıl boyunca öğrenim görecekleri sınıflarla sorumlu öğretmenlerinin seçimini gerçekleştirmiş oldu.

ÇÜNKÜ HER ÖĞRENCİMİZ ÖZEL

Törenden sonra sorumlu öğretmenler öğrencilerine nezaret ederek onları gruplar halinde yeni sınıflarına yerleştirdi. Böylece hem sınıf-şubesini bilmeyen öğrencilerle yeni kayıt yaptıranlar ve nakil gelenler şubelerini öğrendi, hem binada ön cephe-arka cephe ayrımı gözetilmeksizin yerleştirme gerçekleştirildi, hem de öğrenciler kendi öğretmenlerini adil şekilde kendileri belirledi. Kuranın amacını sonradan anlayan veliler idareyi alkışlayarak takdir etti. Okul müdürü Gamzegül Engin, kendi belirledikleri bu yöntemi velilerin önünde canlı şekilde uygulayarak adil bir başlangıçla her öğrencinin kendileri için ne denli özel ve seçkin olduğunu gösterdiklerini söyledi.