BU KADRO MÜHENDİSLİĞİ KİMİN ESERİ?

AVCI’NIN ÖZGÜVEN SORUNUNA TAKIM FEDA EDİLDİ

Trabzonspor başkanı Ertuğrul Doğan ve teknik direktörü Abdullah Avcı geçen sezon Nisan aylarında yaptıkları açıklamada, “Gelecek sezonun kadro planlamasını şimdiden yapıyoruz. Kampa kadar tüm transferleri yetiştireceğiz. Tıpkı şampiyonluk sezonundaki gibi gelecek sezona sorunsuz girip, zirvenin en güçlü adayı olacağız” demişlerdi. Ancak şu ana kadar yapılan 10 transferin mevkileri ve yetenekleri herkesi hayal kırıklığına uğratırken, takımı da sahada süründürme noktasına getirdi. Bordo-Mavililerin ilk transferlerinden biri Hırvat sol bek Borna Barisic’ti. Oysa bu oyuncunun bölgesinde takımın değişmez sol beki Eren Elmalı ve Avcı’nın oynatmamak için adeta yemin ettiği genç yetenek Arif Boşluk bulunuyordu. Ne yazık ki Abdullah Avcı’nın özgüven sorununa bu isimler kurban edildi. Ardından İngiliz ön libero Jhon Lundstram transferi gerçekleştirildi.

AMAÇ KULÜBÜN EKONOMİSİNİ FELÇ ETMEK Mİ?

Trabzonspor takımında ön liberoda da geçen sezon çok pahalı alınan Batista Mendy’nin yanında altyapıdan gelen ve çok yetenekli olan Salih Malkoçoğlu gibi iki isim bulunuyordu. Bu iki genç ve yetenekli ismin rekabetinin takımın ivmesini yukarı taşıması kesin olarak görülüyordu. Ama bırakın bunu, Lundstram transferi de yetmedi bu kez de Okay Yokuşlu gibi yine pahalı ve milli bir futbolcu ön libero olarak takıma kazandırıldı. Bu alan tam bir oyuncu curcunası yaşamaya başladı. Stoper olarak tercih edilen Stefan Savic hem 33 yaşında ve artık ahı gitmiş vahı kalmış bir oyuncuydu, hem de sürekli sakatlık riski taşıyordu. Santrafor olarak alınan Denis Dragus, bu alanda Enis Destan ve Poyraz Efe Yıldırım ile iyi bir rekabete girebilecek kapasitede gözüktü. Sağ kanat Cihan Çanak da 34 yaşına giden Edin Visca’ya alternatif olarak doğru isimlerden biri gibi gözüküyordu.

BAZI BÖLGELERE BU KADAR YIĞILMA AKIL İŞİ Mİ?

Bordo-Mavili takımda merkez orta sahada geçen sezon Umut Güneş pahalı oyuncu olarak alınmış ama yetersizdi, Ozan Tufan bu bölgeye alındı ama o da yetersiz görüldü. Bazen de 10 numara pozisyonunda oynamak durumunda kalırken ne kadar yetersiz olduğunu göstermekten geri durmadı.  Sağbekte ani ayrılan Meunier’in yerine Pedro Malheiro gibi genç ve dinamik bir isim tercih edildi ama bu oyuncunun Serkan Asan’dan eksiği var fazlası yoktu. Sol kanat için ise Mahmoud Trezeguet, Mislav Orsic ile Taxeirchas Fountas varken bir de nüfus cüzdan yaşı 36 olmuş ve artık emeklilik günleri geçmiş Anthony Nwakaeme transferi yapıldı ki bu tam bir fiyasko olarak kabul edildi. Sol stoperde bir yabancı olarak Stefano Denswil yıllık 2 milyon 100 bin Euro kazanırken, onu kenara oturtmak için Ukraynalı Arseniy Batagov 2 milyon Euro bonservis bedeliyle alındı.

TRANSFER YAPILMASI GEREKEN YERLER BELLİYDİ

Oysa savunmada iyileşmesi an meselesi olan Hüseyin Türkmen, genç yetenek Ali Şahin Yılmaz ve geçen sezon büyük paralarla alınmış Rayyan Baniya atıl duruma düşürülmüştü.  Şimdi ise Bordo-Mavililer bir stoper, bir on numara, bir merkez orta saha ve bir de santrafor almak için adeta yırtınıyor. Oysa kadro planlaması yapılırken, altyapıdan alınacak gençlerin geleceğe hazırlanması için özel çaba harcanırken, yetenekleri üst seviyede olan ve takımın seviyesini yükseltecek olan bir pivot santrafor, bir on numara, bir merkez orta saha oyuncusu, bir sağbek ve bir de lider özellikli stoperin transferiyle bu dönem kapatılmalıydı. Böylece hem ekonomik açıdan büyük tasarruf yapılmış olacak, hem dengeli bir kadro oluşacak, hem de yetenekli gençlerle birlikte geleceğe dönük de önemli bir yatırım yapılarak herkesi mutlu edecek bir tablo yaşanacaktı.