BAKAN URALOĞLU, TRABZON'DA KÜLLİYE AÇILIŞINA KATILDI

Trabzon’un Akçaabat ilçesinde inşa edilen Abdulhamid Han Külliyesi Yusuf Taşkın Kur’an Kursu ve Camii, bugün hizmete açıldı. Gerçekleştirilen açılış törenine  Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu da katıldı.

Açılışta konuşan Bakan Uraloğlu şu ifadeleri kullandı;

“2004 yılından bu yana Trabzon’da görev yapıyorum. Çalköy Belediye Başkanımız Hayri Samast rahmetli olduğunda cenazesi için bölgedeydik. O sırada bir hocaefendi, yolun ne kadar kıymetli olduğunu, bir an önce yapılması gerektiğini söyledi. Cenazeden sonra teşekkür ettik, o hocaefendinin Cevat Birinci olduğu ve bu camiyle yakından ilgilendiği bize bildirildi. Bu da inancımı pekiştirdi. Yusuf Taşkın ve evlatları bu külliyenin yapımında büyük emek sarf etti, yükün büyüğünü üstlendiler. Kendilerine ve ailelerine teşekkür ediyorum.

13 bin metrekarelik kapalı alana sahip bu külliyede 140 öğrencinin yatılı eğitim alabileceği alan, kütüphane, bilgisayar ve iletişim odası, yüzme havuzu, el sanatları, spor salonu ve konferans salonu gibi pek çok imkân bulunuyor. Sadece bir cami ve Kur’an kursu değil, adeta adına yakışır bir külliye inşa edilmiş. Bu ülkede hafızlık eğitiminin gizli saklı yapıldığı dönemleri yaşadık. Allah o günleri geri getirmesin. Eğer din düşmanlarının eline fırsat geçerse, daha da geriye gideriz. Bu külliyede yetişecek evlatlar yalnızca dini bilen değil, ülkenin geleceğinde söz sahibi olacak bireyler olacak inşallah."