AVCI ÖNCE ALDIRIYOR, SONRA HARCIYOR!
BİR TÜRLÜ İSTİKRARLI KADRO KURAMIYOR
Sesvertrabzon: Trabzonspor teknik direktörü Abdullah Avcı’yı sahiplenenler ve çok değer verenler, “Futbolu derinliğine çok iyi biliyor, tam bu işin filozofu, futbolcularla iletişimi harika ve takımı iyi çalıştırıyor” diyorlar. Hatta bu ismin Türkiye’nin en iyisi olduğunu savunan taraftarın sayısı da bir hayli fazla… Avcı, kurduğu pahalı kadrolara rağmen, rekabetin yüksek olduğu hiçbir dönemde, hiçbir zaman başarılı olamamış bir isim olarak görülmesi gerekirken, böyle aşırı fanteziye kaçan övgüler, aslında havada kalıyor. Üretken bir teknik direktör olmayan, elinde bulunan futbolcuların performanslarını yükselten bir çalışma uzmanı görüntüsü de vermiyor. Ayrıca hep büyük liglerden, bilinen yaşı kemale ermiş futbolcu transferleriyle sonuç yakalama çabası gösteriyor. Bu oyuncularda istikrar sağlanamaması ve birçoğunun gönderilmesi kulübün büyük zararlar çekmesine sebep oldu.
BAKASETAS DA ADETA KAÇARAK AYRILDI
Abdullah Avcı, özellikle her sezon çok sayıda transfer yaptırmasıyla biliniyor. Bu özelliğini Trabzonspor’da doruğa çıkardı. Ancak yüksek bedellerle transfer ettirdiği futbolcuların büyük bölümünü daha sonra, ‘işe yaramaz’ diyerek sattırmaya, hatta üste tazminat ödenmesini de isteyerek elden çıkarmaya çabalayan bir isim olarak kabul ediliyor. Avcı, 2020-21 sezonunun 8’nci haftasında göreve geldi. Devre arasında Anastosios Bakasetas, Yunus Mallı ve Berat Özdemir transferlerini yaptırdı. Kulüp bu futbolculara yüksek bedeller ödedi. Bir tek Bakasetas istikrarlı oynadı ama o da geçen sezon adeta kaçarak gitti. Avcı, ilk transferlerinden Berat’ı 6 ay kullandı, sonra yerine Siopis’i aldırdı ve bu oyuncuyu kenara attırıp, bir sezon sonra da sattırdı. Yunus Mallı’dan hiç yararlanamadı ve gurbetçi futbolcuya da 7 milyon lira tazminat ödeterek sözleşmesini feshettirdi.
TAM BİR TRANSFER REKORUNA İMZA ATTI
Abdullah Avcı, şampiyonluk sezonunda ise kaleci Taha Tepe, Edgar Lee, Stefano Denswil, Taha Altıkardeş, Tymoteusz Puchacz, İsmail Köytaşı, Bruno Peres, Manolis Siopis, Dorukhan Toköz, Marek Hamsik, Kerem Şen, Jean Evrad Kouassi, Yusuf Erdoğan, Gerwinho, Edin Visca, Emirhan Gedikli, Andreas Cornelius, Fode Koita ve Batuhan Kör transferlerini yaptırdı. Edgar Lee, Bruno Peres, Evrad Kouassi, Gervinho, Fode Koita gibi isimlere milyonlarca Euro tazminat ödetti. Bunların yerine yeni yabancılar aldırdı. Taha Altıkardeş, Batuhan Kör, Emirhan Gedikli gibi isimlere hiç şans vermedi, kimisi kiralık, kimisi bonservisleriyle gitti. Yusuf Erdoğan’ı adeta harcamak için aldığını gösterdi, bu oyuncu da sözleşmesini feshettirip ayrıldı. Siopis kaçarak gitti. Bu futbolcunun gitmesinde yerine sürekli oyuncu aranmasının büyük rol oynadığı ileri sürüldü.
BİR TEK VİSCA İSTİKRARLI İSİM OLDU
Cornelius, bir sezon sonra ayrılmak istedi ve 6 milyon Euro’ya Kopenhag’a satıldı. Bir tek bu isimden kar edildi. Dorukhan Toköz ilk yalında başarılı, ikinci yılında sakatlandı ve yararlı olmaktan çıktı, geçen sezon karşılıklı anlaşmayla takıma veda etti. Kerem Şen ve Taha Tepe doğru dürüst forma şansı bulamadı. İsmail Köytaşı çok yararsızdı ve sözleşmesi bittiği gibi takımdan ayrılanlar kervanına katıldı. Sol bek olarak gelen Puchacz’ın kiralık sözleşmesi sona erince yerine başkasını almak için yeni teklifte bile bulunmadı. Marek Hamsik ilk yıl başarılıydı, ikinci yıl genellikle kulübede oturdu ve sözleşmesi bitince ayrılanlar arasına katıldı. Denswil iki yıldır gönderilmeye çalışılıyor fakat ona ödenen ücretleri verecek kulüp bulunamadığı için takımda kaldı. O dönemin transferlerinden bir tek Edin Visca’yı sakladı, bunda da uzun yıllardır öğrencisi olmasının rolü büyüktü.
O TRANSFERLERLE FELAKETİ HAZIRLADI
Trabzonspor camiasında birçok kişinin yere göğe sığdıramadığı sürekli şampiyonluk sezonuna vurgu yaptığı 61 yaşındaki Teknik Direktör Abdullah Avcı 2022-23 sezonunun transfer dönemlerinde de Marc Bartra, Eren Elmalı, Jean Larsen, Jean Phillipe Gbamin, Yusuf Yazıcı, Doğucan Haspolat, Enis Bardhi, Muhammet Trezeguet, Monthassar Lahtimi, Naci Ünüvar, Maxi Gomez, Umut Bozok ve Lazar Markovic gibi isimleri transfer ettirdi. Bu isimlerin büyük bölümü çok yüksek bedelliydi ama hiçbiri bir işe yaramadı. Avcı yokken Bartra’ya 1 milyon Euro tazminat ödenerek gönderildi. Eren Elmalı beklentilerin altında kaldı. Gbamin, Markovic, Naci ve Yusuf’un kiralık sözleşmeleri bitti ve gönderildiler. Doğucan da doğru dürüst yararlı olamadı, geçen sezon satıldı. Faslı genç kanat oyuncusu Monthassar Lahtimi işe yaramaz diye bu sezon gönderildi.
ŞİMDİ DE MAXİ GOMEZ GİTSİN İSTİYOR
Gol kralı diye alınan Umut Bozok gönderilmek isteniyor ama Trabzonspor’un verdiği paraya hiçbir kulüp yanaşamadığı için çöp transfere dönüştü. Enis Bardhi vasatın üstüne çıkamadı. Trezeguet de bir iyi bir kötü oynarken, zaman zaman herkese saç baş yoldurdu. Bugün Bardhi ve Trezeguet’in iyi müşterisi çıksa Abdullah Avcı satılmaları için anında onay verecek. Jean Larsen’de geçen sezonun başında takıma yararsız diye gönderildi. Şimdi de yıllık 3,5 milyon Euro kazanan, kulübü Valencia’ya 3 milyon Euro bonservis bedeli ödenen Uruguaylı santrafor Maxi Gomez’in gitmesini istiyor. Bu oyuncuyu kamp kadrosuna almadı, yönetim baskısıyla idmanlara çıkıyor ve gitmesi için adeta dua ediliyor. Transfer ettirdiği isimlerin büyük bölümü hayal kırıklığı yaratan Abdullah Avcı her dönem “kurtarıcı’ diye aldırdıklarını, kısa sürede, “İşe yaramaz” diye göndermeye çalışıp, harcaması dikkat çekici bulunuyor.