ABDULLAH AVCI: DUYGUYU, AKLI VE PLANI HEP BERABER HAREKETE GEÇİRECEĞİZ

Macaristan'da yeni sezon hazırlıklarına devam eden Trabzonspor'da Teknik Direktör Abdullah Avcı Bein Sports'a açıklamalarda bulundu.

Hazırlık kampından son derece memnun olduğunu söyleyen Abdullah Avcı, "Organizasyon şirketleri bu anlamda kulüplere teklif yapıyorlar. Sahanın zemininin düzgünlüğü ve oyuncunun konfror alanı bizim için önemli. Biz kışın buraya gelip tespitini yaptık ve tercih ettik. Sıcaklıktan biraz şikayetimiz var. Onun dışında her şey iyi gidiyor." dedi.

Abdullah Avcı'nın açıklamalarından satır başları şöyle:

Sezona erken başlamak, transfer adaptasyonu açısından son derece önemli. Oyun felsefemizi verebilmek için avantaj olarak duruyor. Forma rekabetini de oluşturabilirsek, dinlenmeleri, çalışmaları, maçlardaki değişiklikleri ayarlayabilirsek avantaj olarak düşünüyoruz.

Meunier bir sakatlık yaşadı. Oradan aldığımız bilgiler çalışmaları düne kadar Stutgart'ta da devam etti. Hatta Belçika devam etseydi oynama ihtimali de olabilecekti. Sağlık ekibi yakından takip ediyor. Cuma günü ilk defa eşiyle tatile çıktı. Dragus 12'sinde Macaristan'da olacak. Kaptan da 18'inde Trabzon'a gelecek. 

Bütün kulüplerin sezon içerisinde performanslarında inişler çıkışlar var. Geldiğimizde bir çıkış vardı. Ocak ayında 5 oyuncumuz transfer oldu ve bunların 3'ü oynayan oyuncuydu. Afrika Kupası ve sakatlıklar oldu. Biz de orada bi dalgalanma yaşadık. Trabzonspor her zaman devam etmiştir ve ayağa kalkmasını da bilmiştir. Koyduğumuz hedeflere ulaştık. 3.'lük hedefi gerçekçi bir hedefti. Kupa finali bir hedefti. Bir final oynuyorsan bunu kazanmak hele ki Trabzonspor ise bu çok önemli ve değerlidir. Trabzonspor'un kültüründe yarışma vardır.

6 aydır çalışıyoruz. Sayın Ertuğrul Doğan'a teşekkür ediyorum. Yarışırken önümüzdeki senenin planlamasını yapıyoruz. Trabzonspor hep yarışacak. Ekonomisiyle belki yarışmayacak ama inadıyla yarışacak. Bu hep böyle olmuştur.

Burada ekip olarak ve camia olarak çok önemli işler gerçekleştirdik. Ben Trabzonspor taraftarlarının ne istediğini gayet iyi biliyorum. Daha agresif, daha temas yapan, rakibini rahatsız eden, oyun içinde vazgeçmeyen, topu aldığı zaman daha pozitif ve üreten bir takım yaratmaya çalışıyoruz. Bunun için antrenman metodlarında oynamalar yaptık. Sürelerle yaptık. Şiddetli koşularla yaptık. Oyuncu profillerini ona göre seçtik ve bu şekilde buna devam ediyoruz.

Ben Trabzonspor'da olmaktan dolayı son derece mutluyum. Kendimi yenilenmiş, antrenörlüğe yeni başlamış gibi heyecanı yüksek, her çalışmanın içerisine giren öyle bir durumda görüyorum. Umarım hem takımın hem ekibin bana verdiği enerjiyle beraber camianın verdiği destekle beraber özellikle başkana her seferinde teşekkür ediyorum desteği son derece olumlu bireysel olarak her zaman hedefimiz daha iyisini yapabilmektir.

Trabzonspor hem olgun deneyimli, genç ve potansiyelli oyuncu grubu da alması gerekiyor. 6 oyuncunun bizle erken başlaması avantaj. Eksiklerimiz de var. Bunları geliştirmeye çalışıyoruz.

Bu benim 20'inci senem. Ekiplerde sürekli değişiklikler oluyor. Şükürler olsun bugün ekibinden çıkıp çalışan yarışan önemli teknik adamlar var. Bu beni son derece mutlu ediyor. Bazı teknik adamlar vardır zamanı gelince bunu hissederler ve yarışmak isterler. Bunu ben hiçbir zaman engellemem. Hedefleri olan kişilerin önünü açmak ve yardımcı olamk gerekiyor. Okan hoca böyleydi, Erol hoca da aynısını söylemişti. Tayfun hoca, Recep hoca aynı şekilde. Benim onlara açtığım alanda onların üretmesini sağlıyorum. Şu an itibarıyla Mustafa hoca da onla beraberdi ve ayrıldılar. Caner hoca 10 senedir benimle beraber. Analiz konusunda Türkiye'nin en iyisi. Uluslararası seviyede görev tanımların baktığınızda her takımda 5 analizci var artık. Canlı olarak formasyonlardaki değişiklikleri, bilgiyi aktarabilmek için bir tribünde bir de yedek kulübesinde analizci olması gerekiyor. Caner hoca da 2 senedir bir antrenör gibi çalışıyordu. Onu da ekibin içerisine aldık. Önder hoca benim Başakşehir'deyken altyapıya aldığım bir hocaydı. İnsan kalitesi yüksek. Uyumu, iletişimi son derece iyi. O da içinde oldu. İki analize takviyemiz oldu. Onlar da harıl harıl çalışıyorlar.

İhsan hocayı söylememe gerek var mı bilmiyorum. Şampiyon olduğumuz süreçlerde sadece görev tanımı farklıydı ama aynı şekilde çalışıyorduk. Şu an itibarıyla bizimle beraber. Hafızasıyla, kişiliğiyle bize yardımcı oluyor. Enerjisi yüksek, birbirine yardımcı olarak bilgileri paylaşan bir ekip. Bu beni çok mutlu ediyor. Umarım böyle devam eder.

Trabzonspor tarihinden bu zamana kadar inadıyla şampiyonluklar yakalamış bir takım. Duygusunu aklıyla birleştiren, rakibe sıcak temas yapan, vazgeçmeden oyunun içinde bunu yakalayan, topa sahip olduğunda daha üretken bir takım kimliği yaratmaya çalışıyoruz. Buna taraftarlarımız da destek verdiğinde keyif alacaklar. Bugün antrenman modellerini bile değiştirdik. Antrenman mesafelerini ve şiddetini de değiştirdik. Duyguyu, aklı ve planı hep beraber harekete geçireceğiz.

Ozan Tufan Türk futbolunun çok öenmli figürlerinden bir tanesi. Çok yönlü olması beni rahatlatıyor. Oyuncu için bazen değişik mevkilerde oynamak bazen gelişini tıkayabilir. O yüzden Dragus ve Tony de yönlü oyuncular. Oyuna baktığımızda düşüncemizi daha esnek hale getiriyor.