23.12.2024 KILÇIK

GAZETECİLER CEMİYETİ DAVASI BİTMEDİ!

Trabzon 6.Asliye Hukuk Mahkemesi Trabzon Gazeteciler Cemiyeti aleyhine karar verince tek bir söz söylemeyen yorum yapmayan kararı adil bulmayan adalete olan güvenin sarsıldığını dile getiren Ersen başkan Trabzon Bölge İdare Mahkemesinin kararı üzerine neredeyse sevinç çığlıkları artıyor uzun-uzun açıklamalar yapıp basına servis ediyor.

Ersen başkan bu açıklaman ile birlikte mahkeme kararını da paylaşsan bizde okusak işin gerçeği nedir.

Sana kalsan akladınız-paklandınız!

 Ama durum hiçte öyle değil.

Yargılama süreci devam edecek aynı suçlamalar ve usulsüzlükler üzerinden mahkemede herkes bir kez daha kozlarını paylaşacak.

Üyelikten atılanlara hiç-bir tebligat yapılmaması Genel Kurulda oylanmaması gibi bir çok noktada hatalar ve yanlışlar yapıldığını Ersen başkan dâhil herkes çok iyi biliyor.

Ama nedense bu işin üzeri kapatılıp sanki her şey kuralına uygun gibi gösterilmek isteniyor.

Trabzon 6.Asliye Hukuk Mahkemesi kafasına mı göre iş yaptı yani?

Türkiye’de adalet ne yazık ki kimin işine gelirse ADALET sayılıyor. Ersen başkan “Aklandık dava bitti” algısı yapmasın TGC davası bitmedi devam edecek bu kez belki de daha ağır cezalar gelecek.

Dava sürecini bizde takip edeceğiz elbet.

Ersen başkan bırak şu kibir-ego işlerini şu insanlarla otur konuş varsa haksızlık düzelt.

Nedir bu inat? Ha bu arada Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya’nın cemiyet ziyareti sırasında dava ile ilgili “Gazeteci olmayan bir kâtip dava açmış” diyerek bir-zamanlar beraber mesleği icra ettiğiniz arkadaşını böyle hor görmek neyin nesi ya?

O kâtip dediği adam gazetecilik mesleği ve etiği noktasında sana bin çeker! Gerçi sana ne söylense ne olacak?

“Cemiyette ben olmasan hiçbir iş yürümez para-pulu ben buluyorum her şeyi tek başıma yapıyorum” diyen sen değil misin? Kimi beğeniyorsun ki?

**

EMEKLİLERİN İSYANI DEVAM EDİYOR!

Milyonlarca emekli maaşlarının yetmediğinden yakınıyor.

 Emekli Mustafa Sarı, "Asgari ücretinin 25 - 30 civarında olması gerekiyor. Çuvalla burada kırıntı toplayıp, götürüyorum. Emekliyiz. Yetmiyor, para yetmiyor" derken, yaşlılık aylığı alan Ökkeş Tekeş "Bin 200 lira maaşım kaldı. Nasıl yetecek bilmiyorum. Tek maaşım. Hanımım Yok, yumurta alamıyorum, eti yiyemiyorum" diye konuştu. Yaşlılık maaşı alan Ökkeş Tekeş isimli vatandaş geçim sıkıntısını "Bin

200 lira maaşım kaldı. Nasıl yetecek bilmiyorum. Tek başınayım. Hanımım yok. Yetmiyor. Yumurta alıyorum, eti yiyemiyorum" sözleriyle anlattı.

Engelli olduğu için devletten maddi destek alan ancak verilen desteğin yetersiz olduğunu söyleyen Tuğrul Bostan ise "3 bin 300 lira maaşım yetmiyor. Ben de çalışmak zorundayım. Oğlumu ve kızımı evlendireceğim. Devletimin maaşımı biraz daha yükseltmesini rica ediyorum. Engelli raporum yüzde 69. Bu maaşı alınca evin tüpünü, çayını, şekerini, faturalarını ödemeye gayret gösteriyorum. Anca onlara yetiyor" diye konuştu.

**

GÜRCÜ PARASI NEREDEN NEREYE?

CHP Artvin Milletvekili Uğur Bayraktutan, TBMM Genel Kurulu’nda 2023 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifi’nin 3. maddesi üzerine yaptığı konuşmayla dikkatleri çekti.

Konuşmasında hem ülke ekonomisinin sarsıcı durumuna hem de toplumsal sorunlara vurgu yapan Bayraktutan, özellikle Artvin ve Karadeniz’in yaşadığı trajedilere ışık tuttu. Bayraktutan, yaşanan trajedinin ekonomik sebeplerine de değindi.

Türk Lirası’nın değer kaybını, ülkede artan yoksulluğu ve bunun işaretlerinden biri olan Batum’daki ucuz telefon kuyruklarını sert bir dille eleştiren milletvekili, şu ifadeleri kullandı;“15 Aralık 2006'da 100 lira verdiğimizde 140 Gürcistan larisi alıyorduk. Bugün ise 100 lira veriyoruz, 8 lari alıyoruz. Bu para pul olmuştur. Halk, 10 bin lira ucuz telefon alabilmek için gecenin bir vaktinde yollara dökülüyor. Bu, sadece vergi kaybı meselesi değil; bu, bir milletin umudunun tükendiğinin göstergesidir.”

***

MHK DEĞİŞİKLİĞİ DOĞRU HAMLE Mİ?

Trabzonspor’un TFF'den en büyük talebi MHK'nın görevden alınarak hakemlere gerekli mesajın verilmesi.

Peki, bu hamle doğru mu?

Son 5 yıla baktığımızda neredeyse 10 kez MHK başkanı değişmiş. Trabzonspor ise sadece şampiyon olduğu sezon hakemlerden fazla şikâyetçi olmamış. Geri kalan tüm sezonlarda Trabzonspor tepki göstermiş ve MHK'lar değişmiş. Ancak alınan sonuçlar değişmemiş. Burada hamle hatası yapmamak önemli.

Geçtiğimiz dönemlerde Trabzonspor’un isteğiyle MHK da hakem atama üyeleri olan Metin Tokat ve Tolga Özkalfa gibi isimlerin görevlerinden alındığı, hatta Mete Kalkavan'ın hakemliğinin bitirildiğini gördük.

Bunlar hakemler üzerinde daha ciddi etki yarattı.

Şimdide MHK daha göreve geleli 4 ay olmuş. Bakanın istifasını istemek çok mantıklı değil!

Yeni başkan gelip zaman isteyecek. Oysa MHK içinde çeşitli görevden almalar olsa, çok daha etkili ve gerçekleşebilir hamleler uygulanmış olur.

Burada Trabzonsporun hedefi MHK de hakem atamada görevli Yunus Yıldırım ve Ahmet Şahin'in görevden alınmasını talep etmek olmalıdır.

Trabzonspor, Metin Tokat ve Mete Kalkavan gibi hakemlerin istediği çizgiye gelmemelidir.