23.10.2024 KILÇIK

CAHİT ERDEM’İN KABLUBAĞA SEVER!

Beşikdüzü Belediye Başkanı Burhan Cahit Erdem İlçe’de bulunan başıboş köpekleri toplatmaya başlamış. Bu köpekler için mini de bir barınak yapmış. Toplanan köpekler Büyükşehir Belediyesi hayvan toplama ekipleri gelinceye kadar bekletiliyormuş. Toplama sebebi ise çocukların okula giderken bu can dostlarımızdan korkuyor olmasıymış. Tabi ki de saldırgan ve tehlike arz eden canlıların kontrol altına alınması gerekiyor.

Fakat hepsine aynı muamele yapılmasına şiddetle karşı çıkıyoruz. Burhan Cahit Erdem’in kedi ve köpek gibi hayvanlardan hoşlanmadığını, ASKF Başkanlığı döneminde biliyoruz. ASKF Binasının bulunduğu alanda kedi ve köpek görünce tesis görevlilerine talimat verip uzaklaştırdığına defalarca şahitlik ettik. Kendisinin tek sevdiği hayvan minik kablumbağalardı.

Yaklaşık 10 yıla aşkın ASKF’nin bahçesinde kablumbağa besledi. En azından bir çeşitte olsa hayvan sevmesini takdirle karşılıyoruz.

Fakat kedi ve köpek karşıtı olan Erdem’in geçmişten bu yana gelen bu hayvan sevgisizliği Beşikdüzünde çözüm üretme yerine kolayca bu işten nasıl kurtuluruma dönüşmüş durumda. O yüzden hiçbir sorumluluk almadan köpekleri Büyükşehir barınağına gönderiyor.

***

MEHMET ONGAN’IN HAKLI SERZENİŞİ

Trabzon’un önemli isimlerinden Eczacı Mehmet Ongan, Beşikdüzü’de yaşanan hayvan toplama olayı hakkında sosyal medyada paylaşımda bulundu. Ongan, şunları kaydetti…

Merhabalar Efendim,

Memlekette gündem çok yoğun ama biz yine yerel gündemimize dönelim.

Malumunuz konumuz Beşikdüzü’nde yaşanan köpek toplama olayı. Elde deliller, kapı gibi şahitler varken, Beşikdüzü Belediye Başkanı ve Trabzon İl örgütü, o gece yarısı Beşikdüzü’ne gidenleri haksız, yalancı ve suçlu duruma düşürme operasyonlarına devam ediyor.

Konunun özneleri olan kişilerin olmadığı toplantılar yapılıyor. İl Başkanı bizlere gıyabımızda tüzük dersi veriyor. İldeki hiyerarşiyi anlatıp, “en büyük benim” diyor. En altta İlçe, Belediye Başkanı, üstünde İlçe Yönetimi, üstünde ben varım.

“Önce bana geleceksiniz” diyor.

 Güç zehirlenmesi belli ki!

Tamam, “tüzük böyle” diyor kabul.

Ama senin de üstünde Parti Meclisi, Onun da üstünde Genel Başkanın var !!!

Şema öyle diyor.

Söz konusu olayda Genel Başkanının 5199 sayılı yasa için söylediklerine karşı çıkan yönetici ve başkanını savunuyorsunuz.

Kentin tek milletvekili Sibel Suiçmez’in günlerce uyumadan mecliste verdiği mücadeleyi yok sayıyor, sayfalarınızda açık açık “yasayı uygulayacağız, küpeli de olsa küpesiz de olsa köpekleri toplayacağız” paylaşımları yapıyorsunuz.

Dolayısıyla Genel Başkana karşı geliyorsunuz.

Sizin savunduğunuz Beşikdüzü Belediye Başkanınız bırak kişiliğimi, kimliğimi 2015 de Ortahisar Belediye Başkanlığına aday adayı olmuş olan benim ne mesajlarıma ne de telefonuma cevap veriyor.

Oysa o koltuklar geçici, biz seçmenler kalıcıyız. Umarım bunu anladığınızda geç olmaz, Sayın Hayvan sevmeyen Başkanlar. Bizler ummadığınız kadar çok sayıdayız unutmayın!

“Allah’ın değirmeni yavaş öğütür ama ununu ince eler!”

***

YILMAZ'IN PAYLAŞIMI HİÇTE ŞIK OLMAMIŞ!

1461 Trabzon’da geçtiğmiz hafta teknik adam değişikliği yaşandı. Zafer Turan gitti, yerine yardımcı antrenör Necip Emre Yılmaz geldi. Sportif anlamda bir çıkış yakalamak isteyen bu genç isme kulüp yönetimi  şans verip, sahip çıktı.

Bunu takdirle karşılıyoruz. 1461 Trabzon Necip Emre Yılmaz ile çıktığı ilk maçta Batman Petrolspor’a 1-0 mağlup oldu. Hatta rakip oyuncunun kalecinin arkasından gelerek attığı gol Türkiye’nin gündemine orturdu.

Maç sonrası genç teknik adam Necip Emre Yılmaz sosyal medya hesabında ingilizce bir paylaşımda bulundu. Bu paylaşımda da, “1461 Takımı için Gurur Gecesi” ifadelerini ingilizce olarak kullandı. Bu nasıl bir laçkalık, ciddiyetsizlik ve sorumsuzluk anlam vermedik!

Hayatında ilk defa bir profesyonel takımda teknik adamlık yapıyorsun. Takımın orta sahayı geçemeden maçı bitiriyor ve ahmakça bir gol yiyorsun, üstelikte ingilizce paylaşımda bulunuyorsun.

Necip Emre Yılmaz’ın neyin kafasını yaşadığını anlayamadık!

Sana güvenip bu takımı teslim edenler senden icraat ve başarı bekliyor, fantazi değil!

***

BÜYÜKŞEHİR’DE YOLOĞLU FARKI

Trabzon Büyükşehir BelediyeSİ Basın Daire Başkanı Ahmet Yoloğlu ile 1996 yılından bu yana çok iyi dostluğumuz vardır. O yıllarda kendisi ile Gökkuşağı Radya ve Televizyonu’nunda beraber çalıştık. İlişkimizi hiçbir zaman kesmedik. Ahmet dost canlısı bir insandır. İşi konusunda da çok titiz ve disiplinlidir. Kendisi uzun yıllar gazetecilik yaptı. Sonrasında Büyükşhir Belediyesi’ne girdi. Basın Daire Başkanı oldu. Zorluoğlu döneminde bir süre bu görevden ayrıldı. Ahmet Metin Genç ile birlikte yeniden aynı göreve devam etti. Göreve gelir gelmez çalışma ekibini kurdu. Güzel işlerde çıkardı. Trabzon Büyükşehir Belediyesi ile ilgili olarak haber ağını genişletti. Yapılan faaliyetlerden kamuoyunun bilgilenmesini sağladı. Büyükşehir Belediyesi ile ilgili yapılan haberleri salon dışına taşıyarak en uctaki kırasala kadar taşıdı. Bundan dolayı kendisini tebrik ediyoruz. Ahmet ile ilgili olarak zaman zaman bu köşede haberlerimiz, eleştirilerimiz ve latifelerimiz oluyor. Kendisi gazetecilikten geldiği içinde bizlere ciddi saygı duyuyor. Her türlü gerçek ve samimi eleştiriye açık olduğunu söylüyor. Bu yönüylede kendisini takdir ediyorum.

***

DERECİK HALKI BAŞKANDAN ŞİKAYETÇİ

Akçaabat Belediye Başkanı Osman Nuri Ekim, kendisini kamuoyuna iyi pazarlayan belediye başkanlarının başında geliyor.

Ekim, kent merkezinde yaptığı yatırımlar, sanatsal ve sosyal projelere verdiği desteklerle gündemde kalmayı başarıyor. Fakat ilçe merkezinde gerekli etkiyi yaratmayı başaran Ekim’in kırsal kesimlere doğru gidildikçe bu etkisi azalıyor.

Özellikle Yıldızlı ve Derecik bölgesindeki halk, Ekim’e karşı oldukça tepkili. Ekim’in, Derecik Vadisinde hizmet bekleyen mahallelerin sorunlarını dikkate almadığı, sürekli oyaladığı hatta yöre insanına adeta sırt çevirdiği konuşuluyor.

Akçaabat İlçesi’nin Trabzon’a en yakın yerleşim birimleri olmalarına rağmen üvey evlat muamelesi gördüklerini, ifade eden vatandaşlar, “ Osman başkan Akçaabat’ı şehir merkezinden ibaret sayıyor. Derecik vadisinde bulunan birçok mahalle, sorunlarının çözüme kavuştulmasını bekliyor. Ekim Başkan gibi birçok siyasetçi mahallelerimize geliyor, bizleri dinliyor sorunlarınızı biz çözeceğiz deyip gidiyor. Sonrasında ne arayan ne soran var. Artık yok sayılmaya tahammülümüz yok” diye tepki gösterdiler.