19.12.2024 KILÇIK
GÜNEŞ’TE SPORTİF DİREKTÖRLÜK İSTİYOR
Dün bu köşede Trabzonspor Teknik Direktörü Şenol Güneş’in, sportif direktörlüğe getirilmesi gerektiğini söylemiştik.
Yönetim kurulu içinde küçük bir araştırma yaptık. Güneş’in isteğinin de bu yönde olduğunu öğrendik.
Güneş’in 3 yıllık yapılanma içerisinde enerjisini saha içinde değilde, saha dışında harcamak arzusu içinde olduğunu devre arasında konuyu yönetimle paylaşacağı öğrenildi.
Trabzonspor’un transfer konusunda hata yapmaması için bu konuya yönelmeyi amaçlayan Güneş, şimdiden çalışmalara başlamak istiyor.
Devre arasında yapılacak yeni transferler ve gelecek senenin temellerinin atılması için detaylı bir çalışma gerçekleştirmek isteyen Güneş, takımı genç ve hedefi olan yeni teknik adamlara teslim etmek istiyor.
Konunun önümüzdeki 10 gün içinde netleşmesi bekleniyor
***
MÜSABAKALARDA YALNIZ KALIYOR!
Trabzonspor Teknik Direktörü Şenol Güneş son oynanan Galatasaray müsabakasında son dakikalarda yaptığı değişiklikler yüzünden çok eleştirildi.
Müsabakanın 90 dakikasını yaşayan Güneş, kendisini fazlasıyla karşılaşmaya kaptırıyor.
Müsabaka boyunca oyunu okumaya, hamle yapmaya, oyunculara birşeyler anlatmaya çalışırken diğer taraftan da hakemlerle mücadele veriyor.
İşte bu anda kendisine yardımcı olacak kimse bulunmuyor. Normalde Hüseyin Çimşir, Şenol Hoca’yı sakinleştirmek istiyor fakat nasıl tepki vereceğini bilmediği için temkinli davranıyor.
90 dakika sonrasında sahadaki futbolculardan istediğini alamayan Güneş, takım mağlup olunca da hepten yıkılıyor.
Taraftarlar maçın kaybından çok, Güneş’in ekranlara yansıyan o çaresiz görüntüsüne üzülüyor.
Bu yüzden Güneş’in arka planda kalarak işleri koordine etmesi gerekiyor.
***
AHMET METİN GENÇ NEDEN KONUŞMUYOR?
31 Mart yerel seçimlerinden sonra Cumhuriyet Halk Partisi’ne geçen Ortahisar Belediyesi hakkında yapılan son "silkeleme" tartışmaları devam ediyor. Ancak bu konuda, Ortahisar Belediyesini devredip Büyükşehir Belediye Başkanı olan Ahmet Metin Genç’in doyurucu bir açıklama yapmadığı görülüyor. Peki, neden doyurucu bir açıklama yapmıyor?
2023 yılında, yerel seçimlere kısa bir süre kala, Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, belediyenin borcunun 110 milyon lira civarında olduğunu açıkladı. Ancak seçimlerin ardından gelen itirazlar üzerine borcun 600 milyon lira civarında olduğunu söyledi. Ahmet Metin Genç, iddia edilen farkın ispatlanması durumunda, fazla çıkan borcu kendi cebinden ödeyeceğini beyan etti. Bunun üzerine, yeni Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya devreye girdi ve bir mali denetçi aracılığıyla borcun son halini açıkladı. Yapılan incelemelerde 200 milyon lira gibi bir fark ortaya çıktı. Ahmet Kaya, çalışmanın açık ve denetlenebilir olduğunu ifade ederken, Ahmet Metin Genç bu noktada sessiz kaldı.
Trabzon Ortahisar Belediyesi, 2012 yılında yaklaşık 650 personelle kuruldu. Ahmet Metin Genç, Ortahisar Belediye Başkanlığı görevini iki dönem yürüttü ve belediyeyi 1.744 personelle devretti. Ancak dikkat çeken bir detay var: Ortahisar Belediyesinin sınırları değişmediği halde, yapılan yatırımlar karşısında personel sayısı yaklaşık 1.150 kişi artmış durumda.
Bugün Ahmet Kaya, belediyenin aylık 75 milyon lira maaş ödediğini, ancak İller Bankası’ndan gelen 30 milyon liranın 16 milyonunun kendisinin yapmadığı borçlar nedeniyle kesildiğini ifade ediyor. Kaya ayrıca, aynı aileden 25 kişinin işe alındığını, bir odada 3 masa ve 7 personelin çalıştırıldığını belirterek, “Bizi iş yapamaz hale getirmek istiyorlar” diyor. Bu eleştirilerin odağında olan Ahmet Metin Genç ise yine sessizliğini koruyor.
Ahmet Metin Genç artık bu konulara açıklık getirmeli. Öncelikle, devredilen borcun kesin durumunu netleştirmeli ve görev süresinin son bir yılında belediyeye alınan personelle ilgili sorumluluğunu üstlenmeli. Eğer bu personellerin Büyükşehir Belediyesi’nde çalışmaları uygun görülüyorsa, bu konuda adım atılmalı. Çünkü hem işten çıkarılacak işçilere hem de Ortahisarlıların parasına yazık.
***
ORTAHİSAR BELEDİYESİ KAYNAK PEŞİNDE
Trabzon Ortahisar Belediyesi, Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle İller Bankası’ndan gelen gelirlerinin kesintiye uğramasının ardından, gelir kaynaklarını artırmak için yoğun bir arayış içine girdi. Bu kapsamda, belediyenin gelirlerini artırmaya yönelik çeşitli projeler gündeme alındı.
Edinilen bilgilere göre, belediye tarafından sosyal tesislerin sayısının artırılması planlanıyor. Bu tesisler sayesinde hem halkın sosyal ihtiyaçlarına cevap verilmesi hem de belediyenin gelirlerinin artırılması hedefleniyor. Ayrıca, mevcut belediye binasında vatandaşların zaman geçirebileceği kafeteryaların yapılması da gündemde. Bu sayede, belediye hizmetlerinden faydalanmak için gelen vatandaşların konforu artırılırken, işletilen bu mekanlardan gelir sağlanması da amaçlanıyor.
Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya’nın talimatıyla başlatılan bir diğer önemli girişim ise tekstil sektörüne yönelik Ar-Ge çalışmalarının hızlandırılması oldu. Belediye, bölgedeki istihdamı artırmak ve ekonomik katkı sağlamak amacıyla bir tekstil atölyesi projesi üzerinde çalışıyor. Bu projenin, hem kadın istihdamını desteklemesi hem de yerel ekonomiye katkı sağlaması hedefleniyor.
Ortahisar Belediyesi, bu tür projelerle sadece gelirlerini artırmayı değil, aynı zamanda bölge halkına sosyal ve ekonomik anlamda daha fazla katkıda bulunmayı da amaçlıyor. Bu kapsamda, hayata geçirilecek projelerin detaylarının önümüzdeki günlerde kamuoyu ile paylaşılması bekleniyor.