19.10.2024 KILÇIK

KAYA VE ÇEBİ İLE MAHKEMEDE HESAPLAŞACAK!

Görevden alınan eski AK Parti Ortahisar ilçe başkanı, Selahattin Çebi’nin sosyal medya hesabından ‘Yandaşlara İhale Hediyesi’ başlıklı görsel paylaşmıştı. Görselde Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya’nın araç kiralama ihalesini yandaşlarına verdiği vurgusu yapılmıştı. Çebi, bu paylaşımı yaptıktan 15 dakika sonra kaldırdı. Konuyu araştırmadan, sorgulamadan sırf muhalefet etme uğruna tongaya düştü. Sonrada geri adım atmak zorunda kaldı.

Tabi bu paylaşım Ortahisar Belediyesi Hukuk Bürosu’nun gözünden kaçmadı. Başkan Ahmet Kaya, kendisine atılan iftira ile ilgili olarak hem şahşi hemde belediye adına dava açılması yönünde talimat verdi. Bundan sonra konuya mahkemeler açıklık getirecek.

Ahmet Kaya aldığı karar gereği kendisi ve belediye hakkında yapılan asılsız haberlerle alakalı kimseyle polemiğie girmeden konuları hukuk yoluyla çözmeye çalışacak.

***

OĞUZ TONGSİR KOLTUĞUNDAN NASIL OLDU?

Uzun süredir Türkiye Spor Yazarları Derneği tartışma konusu yapılıyor. Genel başkan seçilen Oğuz Tongsir önce neredeyse spor medyasıyla bile ilişkisi olmayan birçok kişiyi derneğe üye yaptı. Kadrosuz çalışanlar da üye olmanın keyfini çıkardı.

 Bunları yaparken demokrasiden söz ediyordu. Kulağa da hoş geliyordu bu demokrasi hikayesi…

 Zamanla bu aslında spor medyasıyla hiçbir ilgisi bulunmayan, eş dost hatırına üye yapılan ya da paye verilen kişiler, Tongsir’in her zaman seçimi kazanmasının güvencesi haline geldi.

8 Mayıs 2024’de TSYD Genel Merkezinin seçimi vardı. Oğuz Tongsir ve İsmail Er aday olarak ortaya çıkmışlardı. Seçimden önce Er, gerekli sponsorları bulamadığı için Anadolu’dan bir tek destekçisini bile İstanbul’a taşıyamadı.

 Ancak Oğuz Tongsir’in  Anadolu’dan 300’ün üzerinde ismi kongreye getirmeyi başardığı dile getirildi.

Hatta sadece Trabzon’dan 25’in üzerinde üye İstanbul’a taşınmış söylendiğine göre…

Bu delege taşıma olayı da sandığa yansıdı  Tongsir 499 oyla yeniden başkan seçilirken, İsmail Er ise 196 oy aldı.

KONU MAHKEMEYE TAŞINDI, KAYYUM ATANDI

Tüm masrafları da TSYD Genel Merkezi ödemiş… Bu noktada İsmail Er’in, “Anadolu’daki tüm TSYD üyelerini taşıyın kongreye” diye teklif getirmiş ama Oğuz Tongsir buna yanaşmamış ve sadece kendisine destek verecek isimlere bu kıyağı yapmış…

Fakat işin kötü yanı İstanbul’a taşıyan bu üyelerin masrafları TSYD üzerinden yapılıyorsa, Tongsir’in ayrım yapma hakkının bulunmaması gerektiği gerçeğidir. O durumda tüm üyelerin masraflarını karşılayıp, kongrede oy kullanmalarının önünü açması gerekirdi. Fakat bunu yapmadı.

İsmail Er’de konuyu mahkemeye taşıdı. Mahkeme Er’i haklı buldu ve TSYD yönetimine kayyum atadı. Başkan Oğoz Tongsir’e de başkanlıktan el çektirdi.

Çünkü TSYD sonuçta bir kamuya açık bir dernek ve gelirlerinin tüm üyelere eşit bir şekilde kullanılması gerekirdi.

***

GANİTA’NIN OTOPARK SORUNU ÇÖZÜLMEYECEK Mİ?

Ganita-Faroz projesiyle ilgili daha önce defalarca haberler yazdık, değerlendirmelerde bulunduk. Genel olarak güzel bir proje olduğunu ancak bazı eksiklerinin bulunduğunu ifade ettik. Ancak bir konuyu atladığımızın farkına vardık.

Bu da Ganita-Faroz arasındaki bu uzun şeridin içinde otopark olmamasıydı. Trabzonspor’un en önemli sorunlarından biri otopark ve tüm yolların kenarları, mahalle araları, sokaklar adeta otopark haline dönüşmüş, bu da büyük bir kirlilik olarak dikkat çekiyor. Ne yazık ki Ganita-Faroz arasında da ihtiyaca cevap verebilecek bir otoparkın düşünülmemesi de bir başka tehlikeye neden oluyor. Çünkü Tam sahil şeridindeki projenin kenarlarındaki ana yollar buraya gelen ve gezmek, çay kahve içmek, bir şeyler yemek isteyenlerin araçlarıyla dolu…

 

Bir yanda akan bir trafik varken, tam kenarda ise otomobillerin sıra sıra dizilmesi hem bir tehlikeye işaret ederken, hem de görüntü kirliliğine sebep oluyor. Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç’in bu konuya mutlaka bir göz atıp sonra da çözüm bulması gerekiyor…

Biz uyaralım da… Gerisi belediyeye kalmış!

***

DOĞAN, ÜÇ GÜNDE ÇALMADIK KAPI BIRAKMADI

Trabzonspor Kulüp Başkanı Ertuğrul Doğan üç gündür Trabzon’da ciddi temaslarda bulunuyor. Devlet kurumları, sivil toplum kuruluşları ve Trabzonspor’un kurulları ile görüşmeler gerçekleştirdi. Doğan, bir yıllık ziyaretlerini üç güne sığdırmayı başardı. Üniversitede öğrencilerile biraraya gelip sorlarını cevaplandırması iyi düşünülmüş bir organizasyondu.

Trabzonspor’un başarılı olduğu yıllarda kulüp başkanı ve futbolcuları şehirle bağlarını hep sıkı tutmuşlardı. Herkesin birbirinden haberi olurdu. İstekler, talepler, beklentiler, eleştiriler bu yakınlaşma içinde konuşulup tartışılırdı. Samimi bir birliktelik vardı. Teknolojinin gelişmesi, başkanların şehir dışında yaşaması, yabancı futbolcu transferlerinin fazlalığı bu ilişkilerin zayıflamasına neden oldu.

Ertuğrul Doğan’ın Trabzon’daki üç günlük temasları bile kentteki havanın değişmesine neden oldu. Trabzonspor camiası bu tür görüntülerin daha sık olmasını kent ile kulübün bağlarının kopmamasını istiyor.

***

MİLLETVEKİLLERİ KOÇAL İÇİN SEFERBER OLDU

Geçtiğimiz günlerde AK Parti’ye geçen Vakfıkebir Belediye Başkanı Fuat Koçal, Başkent’te temaslara başladı. Trabzon Milletvekilleri’ni yanına alarak bakanlıkları ziyaret etmeye başlayan Koçal, iktidarın nimetlerinden ilçesi’ni faylandırmak için çaba sarfediyor.

Vakfıkebir’in yeniden AK Parti’ye geçmesiyle Erdoğan’ın gözünde puan toplamaya çalışan Trabzon Milletvekilleri de Koçal’ın etrafında pervane olmaya başladılar. Koçal’ın ilçede yapılacak olan yatırımlarla alakalı olarak bakanlara ziyaret gerçekleştiren vekiller, bu sayede Vakfıkebir’in kalkınmasına vesile olacaklar.