10.10.2024 KILÇIK
AKP SANDIKTA ALAMADIĞINI MASADA ALDI
31 Mart 2024 Mahalli İdareler seçimlerinde bağımsız olarak yarışan ve seçimi kazanan Vakfıkebir Belediye Başkanı Fuat Koçal ile Yeniden Refah Partisi'nden Arsin Belediye Başkanı Hamza Bilgin aldığı karar ile AK Parti'ye geçti.
Dün yapılan AK Parti grup toplantısında, partiye katılan başkanlara Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından rozetleri takıldı. Böylelikle Vakfıkebir ve Arsin Belediyesi AK Parti'ye geçmiş oldu.
Vakfıkebir Belediye Başkanı Fuat Koçal’ın AK Parti’ye geçeceğini 15 gün önce bu köşede kamuoyuna ilk bizler duyurmuştuk.
Fakat Arsin Belediye Başkanı Hamza Bilgin konusunun önceki gece gelen bir telefon sonrası netleştiği öğrenildi. Bilgin’in hiç kimse ile istişare etmeden ani bir karar ile AK Parti’ye geçmeye karar verdiği öğrenildi.
Bir hafta önce Yeniden Refah Partisi Genel Başkanı Fatih Erbakan, Trabzon’a gelmiş, Hamza Bilgin’i tebrik etmişti.
***
KOÇAL TAMAM DA, BİLGİN ŞAŞIRTTI!
Vakfıkebir Belediye Başkanı Fuat Koçal, AK Parti’den Vakfıkebir Belediye Başkanı olabilmek için Trabzon’da ciddi görüşme trafiği gerçekleştirmişti. İl Başkanı Sezgin Mumcu, Ahmet Metin Genç ve Faruk Özak ile biraraya gelmişti.
Bu üç isimde Koçal’ın adaylığına sıcak bakmıştı. Fakat eski Trabzon Milletvekili Muhammet Balta ile arası serin olan Koçal, Balta’nın engeline takılmıştı.
Hatta iddiaya göre Muhammet Balta’nın Sezgin Mumcu’yu arayarak, “eğer Fuat Koçal’ı aday gösterirseniz, beni karşınıza alırsınız. Ya Fuat ya da ben. Buna siz karar verin” dediği kamuoyunda konuşulmuştu. Balta’nın bu açık siyasi tehditi karşısında Trabzon İl yönetimi geri adım atmıştı.
Muhammet Balta daha önce aday olmayacağını açıklayan kendisi ile aynı ismi taşıyan kuzeni Muhammet Balta’nın yeniden aday olmasını sağlamış ve seçimi kaybetmişti. Şimdi Fuat Koçal’ın bağımsız aday olarak AK Parti’ye geçmesine doğal olarak karşılıyoruz. Çünkü seçim öncesinde önü kesilmişti. Hatta AK Parti Trabzon Milletvekili Mustafa Şen, rozet takma töreninde Recep Tayyip Erdoğan’a: “Fuat beye AK Parti’nin bağımsız adayına oy veriyoruz diye oy verdiler.” İfadelerini kullandı.
Fakat Arsin Belediye Başkanı Hamza Bilgin için aynı şeyi söyleyemeyeceğiz. Yeniden Refah Partisi’inden seçime giripte parti değiştirmesi hiçte şık olmadı. İktidar partisine geçerek Arsin’e yatırım almak istemesini bir yere kadar anlarız.
Fakat seçmenlere karşı samimiyetsiz bir durumun olduğunu da vurgulamak isteriz. Bilgin eğer bağımsız aday olarak seçime girip kazansa ve AK Parti’ye geçse, en azından bir izahı olduğunu düşünürüz. AK Parti’yi eleştirip, tepki oylarını alıp tekrar iktidar partisine geçmesini doğru bulmadığımızı, siyasi etik ve ahlak konusunda sorgulanacak bir durum olarak nitelendiriyoruz.
Takdir Arsin halkının…
***
MUSTAFA BIYIK CHP’YE Mİ GEÇİYOR?
Arsin ve Vakfıkebir Belediye Başkanlarının AK Parti’ye geçmesinin ardından gözler şimdi de Yomra Belediye Başkanı Mustafa Bıyık’a çevrildi.
AK Parti İl Başkanı Sezgin Mumcu dün yaptığı açıklamada, “Mustafa Bıyık’a partimizin kapısı sonuna kadar açık” ifadelerini kullandı.
Fakat gelecek dönem Yomra Belediye Başkanlığı’na aday olmayı düşünmeyen Mustafa Bıyık’ın, CHP’ye daha yakın olduğu öğrenildi.
Tabiki de Bıyık’ın CHP’den beklentileri var. Büyükşehir Belediye Başkanı veya Milletvekili olmayı planlayan Bıyık’ın, Trabzon’da bu makamlara gelme şansı oldukça zayıf. Çünkü CHP örgütü bu tür tepeden inme adaylıklara karşı oldukça dirençli.
Bıyık’ın CHP’ye geçmesini sağlayacak tek isim Ekrem İmamoğlu. Bıyık İmamoğlu’ndan makan ve mevki sözü alıp, geleceğini garanti ederse CHP’ye geçebilir. Bunun dışında bağımsız başkan olarak görevine devam edip, sürecin şekillenmesini bekleyecek.
***
KAYA, ESKİ SİYASİLERİ HATIRLATTI
Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, Ortahisar Belediye Meclis Üyeleri ile yemekte biraraya geldi. CHP, AK Parti ve MHP’nin meclis Grup Başkanvekilleri ve üyelerinin katıldığı yemek oldukça samimi bir ortamda geçti.
Yemeğe katılan üyelere teşekkür eden Kaya, Ortahisar’a hep birlikte hizmet etmeye devam edeceklerini ifade etti.
Ahmet Kaya Trabzon’da uzun yıllar esnaflık yaptı. Yaşamının tamamını Trabzon’da sürdürdü. Bu yüzden Kent’te sevilen ve değer gören bir isim oldu.
Bugün belediye meclisinde görev yapan üyeler farklı görüşlerde olsalarda Kaya’nın normal hayattaki arkadaşları.
Dünkü yemeği değerlendirdiğimizde Kaya belediye meclis üyeleri ile değilde eski dostları ile yemekte buluştu diyebiliriz.
Ortamdaki sinerji oldukça yüksekti. Geçmiş yıllarda siyasetçiler hep bir arada idiler.
Çok iyi hatırlıyoruz. ANAP, DYP, CHP VE MHP milletvekilleri birbiri ile kıyasıya rekabet içinde idiler. Fakat Trabzon’un menfaatleri söz konusu olunca, kendi parti yönetimlerine bile mahalefet ederlerdi. Uçak yolculuk ve seyahatlerini beraber gerçekleştirir, organizasyonlara aynı araba ile giderlerdi. Halkın siyasi görüşlerine bakmaksızn onların tayin ve atamalarını yaparlardı. Dileğimiz siyasetteki o eski nezaket dolu günlerin geri gelmesi. Dünkü Ahmet Kaya’nın yemek organizasyonunu görünce biraz nostaji yapalım dedik.
***
AKÇAY, KARŞIYAKA’DA ESTİRİYOR!
Trabzonspor eski Teknik Direktörü Mustata Reşit Akçay, İzmir ekibi Karşıyaka’da önemli işlere imza atıyor. Geçtiğimiz sezon Batman Petrolspor ile anlaşan fakat sezon başı kampı sonrası sağlık sorunları nedeniyle bu kulüpten ayrılan Akçay, bir yıl boyunca hiçbir kulüple anlaşmamıştı.
Akçay sezon başında İzmir’in 3. Lig’deki köklü kulübü Karşıyaka ile anlaşma sağladı.
Silifke, Bursaspor ve Muşspor gibi şampiyonluğa oynayan güçlü ekiplerin yer aldığı 1.Grupta mücadele veren Karşıyaka’nın başında 5 müsabakaya çıkan Akçay, 1 beraberlik ve 4 galibiyet alarak 13 puan topladı ve avarajla ikinci sıraya yerleşti. Mustafa Reşit Akçay’ın camia ve taraftar baskısı altında Karşyaka’yı bir üst lige çıkarıp çıkaramayacağını zaman gösterecek.