08.10.2024 KILÇIK

GENÇ, KÖSEOĞLU’NA MESAJ MI VERMEK İSTEDİ?

Önceki akşam Ayşe Sula Köseoğlu’nun kızının düğünü vardı. Siyaset, spor ve iş dünyasından birçok isimi bu düğündeydi.

Fakat gözler Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç’i aradı. Genç, hastalığını bahane ederek düğüne katılmadı. Fakat aradan 12 saat geçmeden Genç’in iyileştiğini ve Trabzon’da birçok organizasyona katıldığını gördük.

Düğüne gidemeyecek kadar hasta olan birinin düğünün sabahında büyükşehir meclisine başkanlık etmesini beklemek çok gerçekçi gelmedi.

Kaldıki Genç, eski Avni Aker’de düzenlenen organizasyon ve akşamda AK Parti Grup Toplantısı’na katıldı. Demek ki Genç bu düğüne bilerek gitmedi. Kamuoyunda bu konuyla ilgili olarak iki şey konuşuluyor. Birincisi Diyarbakır Valisi Murat Zorluoğlu ile karşılaşmak istemedi.

İkincisi ise genel merkez yerel yönetimlerde görevli olan Ayşe Sula Köseoğlu’nun Ahmet Metin Genç’in yerel seçimlerde aday gösterilmemesi için verdiği uğraş. Bize göre ikincisi. Hem meslektaş hemde Maçkalı olmalarına rağmen Köseoğlu ve Genç’in siyasette bir türlü yıldızları uyuşmadı. Sürekli rekabet halinde oldular.

Ahmet Metin Genç bu konuda daha sakin ve sabırlı davranmasına rağmen, Köseoğlu Genç’in önünü kesmek için hiçbir fırsatı kaza etmedi!

Genç’te Köseoğlu’na mesaj vermek amacıyla düğüne katılmadı. Olay bundan ibaret!

***

TEKRAR SORUYORUZ, ARŞİVİ KİM SİLDİ?

Dün yazdık ve sorumluların ortaya çıkmasını istedik. Fakat kimseden ses seda çıkmadı. Trabzon Büyükşehir Belediyesi bu konunun üzerine kapatamaz, kapatmamalı da.

Konuyu anladınız. Murat Zorluoğlu’nun Belediye Başkanlığı dönemine ait arşivi kim sildi? Silinmesini Ahmet Metin Genç mi istedi? Genç’in emri dışında silindiyse buna kim karar verdi? Neden böyle bir şeye gerek duyuldu? Sorumlular hakkında herhangi bir işlem yapıldı mı? Yapıldı ise kamuoyuna neden açıklanmadı? Bir işlem yapılmadıysa neden yapılmadı? Bu sorular acilen cevap bekliyor. Dün de belirttiğimiz gibi Ahmet Metin Genç’in böyle bir talimat vereceğini düşünmüyoruz. Fakat bu şekilde sessiz kalınmaya devam edilirse, konu tamamen Genç’in üzerine kalacaktır. Bunun da bilinmesini istiyoruz. Aslında bu soruları sorması gerekenler medya mensuplarından önce AK Parti il yönetimi olmalıdır. Çünkü belediye, muhalefet partisinden iktidara geçmedi. AK Partili iki belediye başkanı görev değişimi yaptı. Dediğimiz gibi bu olay, üstü hemen kapatılacak veya birkaç gün sonra unutulacak bir konu değil. İçinde birçok soru barındıran ince ve hassas bir konu. Bu yüzden yetkililer ivedilikle açıklama yapmalı, kamuoyunu bilgilendirmelidir. Yoksa tüm ihale Ahmet Metin Genç’in üzerinde kalacak!

***

ÇEBİ KENDİ ETTİ KENDİ BULDU!

AK Parti Ortahisar İlçe Başkanı Selahaddin Çebi, dört yıl boyunca gecesini gündüzüne katarak partisi için çalıştı. Yağmur çamur demedi, sürekli halkın içinde dolaştı. Cenaze, düğün, açılış, taziye, halk buluşmaları, esnaf ziyareti…

Dolu dolu 4 yıllık bir emek ortaya koydu. Bir de sosyal medyada isabetli ve hamaset dışı paylaşım yapabilseydi, iyi bir siyasetçi profili ortaya koyacaktı. Bunu da art niyetli yaptığını düşünmüyoruz. Fakat siyasi mesajların kamuoyuna objektif ve karşılık bulacak şekilde verilmesi gerekirdi. Bu konuda sınıfta kaldı. Dediğimiz gibi içi dışı bir insan olduğu için politik davranmadı. AK Parti teşkilatı Trabzon’daki en çalışkan neferini, sözde Bayburt ve Sinop Koordinatörü yaparak pasif hale getirdi. Kendisine yeniden aday olmayacaksın denildi. Emeği, çabaları, gayretleri heba edildi. Değersizleştirilip, bir kenara atıldı. Araklı’ya belediye başkan adayı yapılacaksın denildi yapılmadı. Ortahisar İlçe Başkanı olmasına rağmen Ortahisar Belediye Başkan adayının kim olduğunu basından öğrendi. Görüşü sorulmadı. İl yönetimi ve Ahmet Metin Genç tarafından dışlandı, yalnız bırakıldı. Çebi nerede duracağını, ne zaman hamle yapacağını kestiremediği için bedelini koltuğundan edilerek ödedi. İnşallah yaşadıklarından bir ders çıkarmıştır. Siyaet kraldan çok kralcı olmayı kaldırmıyor!

***

HAKAN USTA ANKARA YOLCUSU

Trabzon Sağlık Hizmetleri İl Müdürü Hakan Usta, Sağlık Bakanlığında önemli bir göreve getiriliyor. Uzun yıllardır Trabzon’da doktorluk, başhekimlik ve Sağlık İl Müdürlüğü görevinde bulunan Usta, önümüzdeki günlerde Ankara’da bakanlıkta göreve başlayacak. Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu’nun bizzat kadrosunda yer almasını istediği Usta’ya Daire Başkanlığı görevinin verilmesi bekleniyor. Usta’nın atamasının birkaç gün içinde netleşmesi bekleniyor.

***

KTÜ'DE YENİ DÖNEM YENİ YÖNETİM

Geçtiğimiz yaz Trabzon şehrinde herhangi bir siyasi seçim veya atama gündemi olmaması tüm dikkatleri ilk dönem rektörlük süresi dolan KTÜ'ye çevirmişti.

Mevcut rektör Prof.Dr. Hamdullah Çuvalcı'nın yeniden atanması ile sonuçlanan meraklı bekleyiş şehrin büyük bir çoğunluğunu memnun etsede doğal olarak bu atamadan memnun olmayanlarda vardı.

Memnun olmayanların gerekçelerini dinlediğimizde altında yatan nedenlerin genelde bireysel beklentilere dayandığını gözlemledik. Cumhurbaşkanı Erdoğan'a kadar ulaştırılan şikâyetlerin dikkate alınmaması sanırım aynı gerekçelerden kaynaklandı.

Külliye, karar verirken somut ölçülebilir göstergelere bakmış olacakki rektör Çuvalcı yeniden atandı. Diğer adayların gündeme bile gelmemesi kendileri tarafından sorgulanması gereken bir durum. Özellikle kontrolsüz bir şekilde yerel gazetelere demeç veren bazı adaylar için ise bundan sonrada rektörlük veya bürokratlık kapısı tamamen kapandı denebilir.

Bazen kaybederken de kazanmayı bilmeli insan. Bir başka kaybeden taraf ise şehirdeki sendikalar oldu. KTÜ’de en çok üyesi olan iki sendikada rektör Çuvalcıyı desteklemedi.

Özellikle hükümete yakın sendikanın, kampüsteki kurucu başkanları olan Prof.Dr. Hamdullah Çuvalcı'yı desteklememesi sendika adına büyük kayıp. Rektörle uyumlu çalışmak herzaman üyelerin lehinedir. Sendikalardan kopuşlar olabilir. Gelelim Hamdullah hocanın yeni yönetim ekibine!

Aslında Rektör Çuvalcı'nın atanır atanmaz hiç beklemeden seçtiği yaptığı rektör yardımcıları biri hariç olsada kendisini eleştirenler dâhil tüm kesimlerden olumlu dönüş aldı. İlk hafta kampüste tam bir bahar havası oluşturdu.

Ancak daha sonra atamasını yaptığı genel sekreterlik ve rektör danışmanlığı makamları "dağ fare doğurdu" dedirtti.

Eski yönetiminde yer alan genel sekreterin yeni yönetimde rektör yardımcısı olması bize göre oldukça yanlış bir atama oldu.

Kendiside seçimden önce dost meclislerinde söylediği sözleri inkâr ederek göreve geldi.

Diğer yeni atanan iki rektör yardımcısı için ise şuan yorum yapmak erken. Umarız başarılı olurlar. Ama işleri hiç kolay değil. Eski yönetimin, rektörlük katında dolaşmaları kendilerine yer bulmaları, onlar için handikap.

Rektör Çuvalcı için ise artık ustalık dönemi başladı denebilir. Yeni yüzlerle KTÜ' yü hakettiği şekilde gündeme getirmeli. Genç yöneticilere şans verip tecrübeli isimleri ise ihmal etmemeli.