08.09.2024 KILÇIK
KTÜ'DE REKTÖRLÜĞÜ İÇİN NEFESLER TUTULDU!
14 Ağustos tarihinde görev süresi dolan ve YÖK tarafından vekâleten rektörlüğe devam etmesi kararı verilen Prof.Dr. Hamdullah Çuvalcı üniversiteyi yeni eğitim öğretim dönemine hazırlıyor.
Olası bir değişiklikte, yeni atanacak rektöre de iş yükü bırakmamak adına makamın gerektirdiği görevlerine ara vermeden devam eden rektör Çuvalcı etik davranıyor.
Bizde atamasının gecikmesi “strese soktumu” acaba diye merak ettik ve KTÜ kampüs turu atalım dedik. Kampüsten edindiğimiz izlenim, mevcut rektör için herseyin normal şekilde ilerlediği ve tüm sonuçlara hazır olduğu yönünde oldu. Ancak diğer adaylarında merakla beklediği bu atamanın biraz gecikmesi kampüste dengeleri değiştirmiş gibi görünüyor.
Özellikle rektör yardımcılığı ve dekanlık gibi koltuklara talip olanlar, bir rektör adayının odasından çıkıp diğer rektör adayının odasına giriyormuş. KTÜ için bu tarz yöneticilerden hiçbir zaman verim alınamasada genelde bu tip ikili oynayıp her masada olan akademisyenlerin koltuğu kaptığı biliniyor.
Şu sıralar merak edilen bir başka konu ise rektörlüğün hangi fakülteden atanacağına yönelik bir merak. Uzun yıllar Tıp Fakültesi uhdesinde kalan KTÜ rektörlüğü için bu misyonu devam ettirecek aday olarak Prof.Dr. Mehmet Sönmezi’n şanslı olduğu konuşuluyor.
Önemli işlere imza atan Rektör Çuvalcının alanı ise mühendislik. Bu fakülteden bir atama olması durumumda Rektör Çuvalcı’nın atanmasına ise kesin gözüyle bakılıyor. Bunların dışında ise Fen Bilimlerinden Prof.Dr. Uğur Çevik ismi ön planda görülüyor. Tüm bu değerli adaylara KTÜ için başarılar diliyoruz.
***
BIYIK, BU İDDİALARA CEVAP VERMELİ!
Haber servisimize Yomra Belediyesi ile ilgili bazı ihbarlar geliyor. Yomra’da şartları yerine getirmemelerine rağmen bazı binalara ruhsat verildiği, bazılarına ise gerekli koşullar oluşmamasına rağmen tadilat yapmalarına göz yumulduğu ifade ediliyor. Hatta vatandaşların bu şikâyetlerini CİMER’e bildirdikleri ve gerekli tahkikatların başlatılmasını istedikleri de vurgulandı.
Trabzon’un son yıllarda cazibe merkezi haline gelen, ciddi inşaat alanlarının oluştuğu Yomra’da, bu tür iddiaların ortaya atılmasının bir tesadüf olmadığı kanaatindeyiz. Yomra Belediye Başkanı Mustafa Bıyık’ın daha fazla bilgi kirliliğine mahal vermeden bu iddiaları açıklamasını bekliyoruz.
***
İKTİDAR VE MUHALEFET AYNI TAKIMDA YER ALDI
Trabzonspor’un eski futbolcusu Miodrag Jesic anısına Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da, Trabzonspor takımı ile Partizan takımı arasında futbol müsabakası düzenlendi. Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, AK Parti eski Milletvekili Salih Cora aynı takımda ter döktüler. Trabzonspor takımı oynadığı futbolla büyük alkış alırken, maçın sonunda dostluk kazandı. Trabzon’da Büyükşehir ile Ortahisar arasında yaşanan siyasi gerginlik Belgrad’da samimi ve güzel bir dostluğa dönüştü. Trabzon heyeti Sırbistan’da Türkler’den kalan birçok tarihi yeri gezerken, bir anlamda da mini bir tatil yapmış oldular.
***
GÜNEŞ GELDİ, HACISALİHOĞLU GÜNDEM OLDU
Şenol Güneş’in Trabzonspor Teknik Direktörü olmasının ardından, Güneş’in yakın arkadaşı Hayrettin Hacısalihoğlu ile ilgili olarak çeşitli iddialar ortaya atılmaya başlandı.
Aralık ayında yapılacak genel kurulda, Hacısalihoğlu’nun Ertuğrul Doğan’ın listesinden seçime gireceği, yarışın kazanılması durumunda asbaşkan olabileceği ifade edildi. Hacısalihoğlu ile ilgili iddialara bugün bir yenisi daha eklendi. O da eski asbaşkanın Trabzonspor’un CEO görevine getirileceği yönünde. Tabi, haber sosyal medyaya düşünce camiadan olumsuz sesler çıkmaya başladı. Hacısalioğlu’nun Trabzonspor’da misyonunun bittiğine vurgu yapılan yorumlarda, Ertuğrul Doğan’ın da böyle bir görevlendirmeye sıcak bakmayacağı ifade edildi. Bakalım yarın Hayrettin Hacısalioğlu ile ilgili olarak başka hangi iddialar konuşulacak.
***
GÜNEŞ’İN GELMESİ OYUNCULARI RAHATLATTI
Trabzonspor’da Şenol Güneş’in göreve gelmesi futbolcuları rahatlattı. Abdullah Avcı döneminde oynanan müsabakalarda takımın ciddi bir kondisyon eksikliği olduğu dikkatlerden kaçmıyordu. Öyle ki müsabakaların 60’ıncı dakikasından sonra takımın güçlükle ayakta kalması ve müsabakayı bitirmekte zorlanmaları taraftarların da tepkisine yol açıyordu. Özellikle yabancı futbolcuların, “terlemeden antrenmanları bitiriyoruz” sitemi olayın ne kadar vahim olduğunu da ortaya koyuyordu.
Şenol Güneş’in göreve gelir gelmez ilk yaptığı şey, takımın kondisyonuna müdahale etmek oldu. Milli ara dolayısıyla elindeki sporcu sayısının azlığına bakmaksızın günde çift antrenman yapan Trabzonspor’da, Güneş kime ne kadar kondisyon katabileceğinin derdine düştü. Antremanların hafif ve yetersizliğinden şikâyet eden futbolcular bu sayede üzerindeki pası atmış oldular.