03.10.2024 KILÇIK
GENÇ SADECE BELEDİYEYİ DEĞİL…?
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimini kazanmasının ardından Ahmet Metin Genç, “Trabzon’u tamamen hükmü altına almaya çalışıyor” desek abartmış olmayız!
AK Parti’nin Trabzon’da Ortahisar, Vakfıkebir ve Arsin Belediyesi’ni kaybetmesinin ardından parti genel merkezi, il yönetimi ve milletvekillerinin üzerini çizdi!
Ne vekiller nede il yönetiminin varlığı ile yokluğu arasında pek bir fark kalmadı.
Parti yönetimi Trabzon’daki konularla alakalı olarak sadece Ahmet Metin Genç’i muhattap alıyor.
Hem partinin yeni dönemde yapılanması hem de kentteki önemli kuruluşların parti güdümünde hareket etmesi için Genç yoğun bir çalışma sarfediyor.
Bir anlamda kadrolaşmaya giderek, kenti sorunsuz yönetmenin ince planlarını yapıyor.
Trabzon’daki en ufak bir derneğin genel kuruluna dahi müdahale ettiği iddia edilen Genç, şimdilerde bu ay içinde yapılacak Baro seçimlerine odaklanmış durumda. Mevcut başkan Duygu Keleş Aydın’a destek verdiği iddia edilen Genç, avukat meslektaşlarından Aydın’ın yanında durmasını istiyor.
***
ORTAHİSAR VE YOMRA EN BÜYÜK HANDİKAP
AK Parti’nin yeni oluşacak olan İl yönetimi konusunda da görüşlerini genel merkeze ileten Genç, bütün ilçe teşkilatlanmalarının yeniden yapılanması için dosyasını bile hazırlamış durumda.
Genç’in bu siyasi hamlelerinin ne kadar sağlıklı olacağı konusunda süreci izlemek gerekiyor.
Fakat aldığımız duyumlar Genç’in hamlelerinin çok başarılı olmayacağı yönünde.
Özellikle Kadın Kolları İl yönetiminin hiçbir icraatı olmamasına rağmen, Genç tarafından olağanüstü desteklenmesi ve bu yönetimin lider kadrosuna imtiyazlar tanıması en çok eleştirilen konular arasında yer alıyor.
Genç’in en çok başını ağırtacak ilçelerin başında Ortahisar ve Yomra’nın olacağını şimdiden söyleyelim.
Trabzon’da her geçen gün prestiji artan Ahmet Kaya’nın, Genç’in bundan sonraki süreçte en büyük rakibi. Büyükşehir her yaptığı hamlede Kaya’nın puanını arttırırken, medyadaki kalemşörleri bile bu çıkışa mani olamıyor.
Diğer bir ilçe ise Yomra. AK Parti kurulduğu günden bu yana Yomra’da bir türlü gerekli yapılanmayı gerçekleştiremedi. Parti teşkilatı, ilçenin gerçeklerine göre değilde şahısların keyfi tutumlarına göre şekillendiği için bir türlü dikiş tutmadı. Yanlış yanlışla telafi edilmeye çalışılınca bütün emekler boşa çıkmış oldu. Bugünde aynı şeyler tekrar ediliyor. Bu yüzden Genç’i oldukça çetin bir süreç bekliyor.
***
TTSO’DA GERGİNLİK SÜRÜYOR!
Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası’nda Başkan Erkut Çelebi ile yönetim kurulu arasında gerginlik sürüyor. Yönetim içindeki muhaliflerin Çelebi ile ilgili olarak en büyük şikâyeti, “paylaşımcı olmaması ve kafasına buyruk kararlar alması” yönünde.
Uzun zamandan beri bazı yöneticilerin yönetim kurulu ve meclis toplantılarına katılmadığı öğrenildi. Hatta bazı yöneticilerin istifanın eşiğine geldiği, hatırı sayılı kişilerin araya girerek bu istifaları önlediği ifade edildi.
Turuncu hareket olarak seçimlere giren Çelebi yönetimi, şu günlerde siyaha bürünmüş durumda. Trabzon’un en büyük sivil toplum kuruluşu olan Ticaret ve Sanayi Odası’nın bu gergin ortamdan kurtulup kurtulmayacağını zaman gösterecek.
***
ŞEHİR İÇİ TRAFİK ÇÖZÜM BEKLİYOR!
Trabzon’da trafik sorunu çözülemiyor. Özellikle Maraş Caddesi’nin Postane bölümünden başlayan ve Büyükşehir Belediyesi’ne kadar olan güzergah günün her saatinde adeta felç oluyor. Normalde iki dakikada alınması gereken bu mesafe öyle zaman oluyor ki 20 dakikayı bile bulabiliyor. Dolmuşların güzergâh hattında kalan bu bölgeye sivil araçlarda eklenince, trafik çekilmez bir hal alıyor. Bunun yanında Yenimahalle, Fatih, Ayasofya ve Beşirli hattında yol kenarlarına sağlı sollu çekilen araçlar trafik akışını olumsuz yönde etkiliyor. Fakat trafik ekipleri gerekli müdahalede bulunmayınca sorun yumağı büyüdükçe büyüyor.
Özellikle Beşirli, gelişigüzel araç park edilen ve vatandaşların en çok mağduriyet yaşadığı mahallelerin başında geliyor. Yetkilileri bu keşmekeşliğe çözüm üretmeye davet ediyoruz!
***
ÖREN’DEN ÖNEMLİ BİR ADIM
Trabzonspor Divan Başkanlık Kurulu Başkanı Mahmut Ören, yaklaşık iki ay önce bir WhatsApp hattı oluşturdu. Bu grupta Trabzonspor eski yöneticileri, belediye başkanları, iş insanları ve medya mensupları bulunuyor. Divan Kurulu’nun faaliyetleri ve organizasyonları bu grup üzerinden muhattaplarına ulaştırılıyor. Ölüm ilanları ve anma törenleri ile ilgili bilgilendirmelerde, grup içinde bulunan üyelere duyurulmuş oluyor. Bu uygulama ile Divan Kurulu önemli bir iletişim ağı oluşturmuş oldu. Emeği geçenleri tebrik ediyoruz.