02.11.2024 KILÇIK

MUSTAFA BIYIK’IN CHP KARARI

İYİ Parti’den istifa eden Yomra’nın Bağımsız Belediye başkanı Mustafa Bıyık, Cumhuriyet Halk Partisi’ne katılıyor. Dün görüşme gerçekleştiridİğimiz CHP’li yetkili, Bıyık ile her konuda uzlaşmaya vardıklarını önümüzdeki hafta rozet takma töreni gerçekleştireceklerini söyledi.

Geçtiğimiz günlerde İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ile İstanbul’da bir görüşme gerçekleştiren Bağımsız Milletvekili Koray Aydın’ın, Bıyık’ın konusunu İmamoğlu ile masaya yatırdığı, sonrasında böyle bir karar alındığı ifade edildi.

***

İCRAAT YOK AMA REKLAM ÇOK!

Akçaabat Belediye Başkanı işin kolayını bulmuş!

 Algı operasyonunu çok iyi yönetiyor. Medyayı ve sosyal platformu avucunun içine alan reklamlarla kendini sürekli öne çıkaran başkan Osman Nuri Ekim’e sorsanız yılın belediye başkanı olacak kadar icraatları var.

 Başkan Ekim bize güzel bir atasözünü hatırlatıyor “Parayı veren düdüğü çalar”. Valla aynen öyle. Akçaabat Belediye Başkanını Trabzon’da eleştirebilecek tek gazete ve internet sitesi yok.

Yanlış-doğru-eksik-hatalı ne yaparsa yapsın, Ekim başkan baş tacı!

Ne hallere düştük! Yüz bin nüfuslu bir ilçe belediye başkanı bile basını susturabiliyorsa daha diyecek söz de kalmıyor.

Ne hale geldiğimizin resmidir bu durum. Allah aşkına öyle haberler öyle bir algı çalışması var ki…

Sanki Akçaabat’ta her şey güllük gülistanlık. İşsizlik yok, esnaf halinden memnun, köy yolları muhteşem muhtarlar isyan etmiyor herşey dört dörtlük!

Sanki Akçaabat’ta iş aş sorunu çözüldü yeni üretim tesisleri kuruldu. Osman Nuri Ekim çok başarılı çok çalışkan. İyi de reklamı alan sponsor paralarını cebe atan arkadaşlar hele bir gidin Akçaabat’ı gezin vatandaşlarla-esnafla-köylülerle konuşun dertleşin bakalım her-şey çok mu güzel?

***

FEDERASYONDA ARTIK GÜVEN YOK!

İstanbul’da hizmet veren Trabzon Dernekler Federasyonu (TDF) seçimleri geçen hafta oldukça tartışmalı ve gergin bir ortamda yapılmıştı.

821 oy kullanılan seçimde İsmail Şatıroğlu 441 oy alırken, diğer aday İsmail Turgut Öksüz ise 380 oyda kalmıştı.

Trabzon Dernekleri Federasyonu seçimleri gösterdi ki ne mevcut başkan İsmail Şatıroğlu’na ne de ekibine güven yok!

Bundan sonraki süreçte birlik ve beraberliğin sağlanması çok zor. İsmail Şatıroğlu nedense Trabzon Dernekler Federasyonu başından beri şeffaf yönetmiyor. “Biz” değil “Ben” anlayışı ile hareket ediyor.

Bu yüzden de seçimlerde oldukça zorlandı. Eğer seçim günü bazı tatsız ve haksız durumlar yaşanmasa Şatıroğlu 128 oy farkla seçimi kaybedecekti. Trabzon Dernekler Federasyonu başkan adayı İsmail Turgut Öksüz önemli bir cesaret örneği sergiledi kısa zamanda önemli bir başarıya imza attı…

Aslında seçimler Aralık ayında yapılacaktı? Fakat baskın bir seçim kararı Öksüz ve ekibini de çaresiz bıraktı. Buna rağmen Trabzon ve Trabzonspor sevdalısı hayırsever iş insanı İsmail Turgut Öksüz seçimlerde çok iyi bir oy alarak gücünü gösterdi.

Öksüz Trabzon Dernekler Federasyonu içinde yaşananları hesapsız-kitapsız ortaya koyarak Federasyonun nasıl bir mantıkla yönetildiğini bir anlamda ispatladı bir ışık yaktı.

 Seçimlerin usulsüz yapıldığına yönelik suç duyurusunda da bulunan Öksüz “Seçimler lehimize bile iptal kararı çıksa ben aday olmayacağım. Ben her yol mubah anlayışı ile başkan olmam. Bizler koltuk-makam sevdalısı insanlar değiliz. Allah bizi bu hayaller uğruna doğru yoldan ayırmasın. Ben görevimi yaptım. Trabzon Dernekler Federasyonu yanlışlarla-yalanlarla yönetilmemeli” şeklinde görüşlerini açıkladı

***

TFF NE YAPMAYA ÇALIŞIYOR!

 

Mehmet Büyükekşi federasyonunun değişim sürecinde kuşkusuz en büyük neden, hakemlerden kaynaklı sorunlardı.

Hiç beklemediği bir anda koltuğu Hacıosmanoğlu'na bırakan Mehmet Büyükekşi şimdilerde en büyük hatasının Türk hakemlerine güvenmek olduğunu söylüyormuş.

Eğer mantalite değişmezse mevcut federasyonunda gidişatının Büyükekşi ile aynı yönde olacağını düşünüyoruz.

Yabancı hakeme olan karşıtlığını açıkça dile getiren Hacıosmanoğlu, belkide Türk futboluna ciddi katkıları olabilecekken büyük bir fırsatı kaçırıyor.

Mevcut hakemlerin tüm kararları doğru olsa bile, komuoyu nezdinde inandırıcıkları kalmamış durumdalar.

Bu nedenle TFF inadından vazgeçmeli ve geçen sezon sonu uygulanan yabancı VAR sistemine acilen geçmelidir.

Trabzonspor'un Fenerbahçe macına atanan hakemin kariterine baktığınızda MHK'nin, “alın size genç hakem” dediğini görüyoruz.

Oysa bu atama hiçbir futbol ülkesinde kabul görmez!

Hem genç bir hakemi kaybetmeye hem de kulüpleri mağdur etmeye neden olacak bu atama bile yabancı hakemin Süper Lig için nedakar elzem olduğunu göstermektedir. TFF kararını gözden geçirmelidir.